woensdag 18 november 2009

vervolg - consultatiebureau, toneel, vaccinatie en voetbal

Activiteit één van de activiteitenlijst voor vandaag gaat niet door. Toch maar even de temperatuur van B e r b e r opgenomen vanochtend en ze heeft 38.1 C. Nog niets ernstigs maar dan ben je op het Consultatie Bureau (CB) niet meer welkom. Logisch vind ik, want ik zou het ook niet fijn vinden als ik met mijn 1 maand oude babietje op consult kwam en er lag een kindje met misschien de Mexicaanse Griep naast me. Echter, nu kunnen we weer pas op 5 januari terrecht, onder mijn werktijd, want anders zou het nog later worden.

Nu B e r b e r dus 38 C graden koorts heeft of meer komt ze ook niet in aanmerking voor activiteit numero drie van de lijst, namelijk de vaccinatie van vanmiddag. Dus gaat ze volgende week woensdag mee in de rij staan in de sporthal bij het zwembad. Hier komt mijn volgende frustratie, die eigenlijk uit twee delen bestaat. Onze kinderen worden verzocht om tussen 11.00 en 12.00 hun inenting te halen bij het zwembad. Vanaf school is dat ongeveer 10 minuten fietsen (dus eigenlijk niet zo heel ver weg, dus was zeur ik nou). Maar het zwembad ligt helemaal niet zo centraal, met weinig basisscholen in de buurt. Naast onze school staat ook een sporthal met direct daaromheen twee basisscholen, een kinderopvang, en een buitenschoolse opvang. Dan op loopafstand nog een hele grote basisschool, kinderopvang en een bso. Ik verbaas me erover dat ze de locaties voor het inenten niet spreiden. Natuurlijk ligt het aan het aantal vrijwilligers die prikken, waardoor de locaties niet verspreid kunnen worden. Nu deel II, L u c heeft zijn toneeluitvoering volgende week woensdag om 11.00 uur ...., je begrijpt het dus wel. Natuurlijk ben ik nu een beetje, best heel erg, onredelijk en moet ik blij zijn dat onze kinderen ingeënt kunnen worden. En dat ben ik dan ook! Dus vergeet wat ik hierboven geschreven heb, en nu hou ik verder mijn mond.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

¾