zaterdag 5 december 2009

als een dondersteen stilletjes de trap af ...



De wekker gaf vanochtend 5.32 uur aan toen oudste zoon B. bij ons aan het bed stond. Nog een beetje vroeg vonden wij, hij ook maar hij kon de tijd niet aflezen omdat er iets voor stond. Dus B. weer naar boven. Kwartier later stond hij weer aan ons bed, nu om te plassen. Helaas gaat dat altijd met een aantal decibellen gepaard dus O. werd ook wakker. Dus ik naar O. met de mededeling dat het nog midden in de nacht was en dat hij nog lekker in zijn ledikantje moest blijven liggen. Ik weer naar bed en B. ook naar zolder. O d o begon meteen tegen te sputteren dat hij uit zijn ledikantje wilde. Man (oudste B. genaamd) en ik negeerden deze verzoeken en op een gegeven moment was het muisstil, verdacht stil ..., en toen wat geritsel, heel zacht. Toen hoorde ik toch echt heel zacht kindervoetjes op de trap. Daarna weer een stilte en toen wat harder weer voetjes die de trap op gaan. Weer hoorde ik helemaal niets en toen wat gefluister en geschuifel op de overloop. Ik keek richting de deur maar de eerste minuten verscheen daar nog geen kindersilhouet bij de deur. Een paar minuten later zag ik daar in een zacht schijnsel een onscherp (ik had nog geen bril op) lichaampje verschijnen. Het was O. die daar heel stilletjes en schuldbewust drempelvrees had.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

¾