zondag 3 januari 2010

l u c ziek

Middelste zoon L. is ziek. Gisteren moest hij overgeven. Sinds het autoritje van nieuwjaarsdag klaagt hij over buikpijn. Het komt door de auto, zegt hij. Maar ja, hij is dus ziek. Ik vind dat hij vaak ziek is, of dat hij vaak moet overgeven. In één jaar tijd heeft hij 5x moeten overgeven, dat vind ik veel. Zijn broers geven denk ik maar 1x per jaar over. Dat vind ik normaal. Als ik het met "vroeger" vergelijk vind ik dat ook best veel, ik kan me namelijk herinneren dat ik van mijn vierde tot vijftiende levensjaar hooguit 3x heb overgegeven.

Vandaag is L. ook nog ziek. Hij ziet heel wit en heel pierig, en hangt over alle stoelen en banken. Het is al zo'n mager mannetje die elk pondje wat door zijn mondje komt goed kan gebruiken. Wel heeft hij 1.5 uur geleden 2 boterhammen gegeten en die zitten er nog steeds in. Dus dat is een goed teken, ook heeft hij geen hoofdpijn meer. Misschien morgen nog maar een dagje thuis blijven...

UPDATE: gistermiddag was L. nog steeds behoorlijk lamlendig, met wat paracetamol ging het wel en liep ie weer wat heen en weer. Met het warme eten heeft hij zelfs wat kip naar binnen gewerkt. Vandaag gaat het alweer erg goed, hij ziet er nog wel pierig uit, maar 's middags slapen lukte al niet meer. Dus morgen weer naar school.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

¾