woensdag 3 februari 2010

blijkbaar toch een digibeet

Niet zo blij ben ik met de functionaliteiten van dit blog. Het toevoegen van reacties gaat niet heel erg makkelijk, de mogelijkheden om de layout aan te passen zijn beperkt, zo hoeft van mij de lijst met "eerdere berichten" echt niet weergegeven te worden. Wel wil ik graag de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld "tags" toe te voegen. Maar mijn "webhoster" (one.com) levert deze mogelijkheden niet, ze houden de techniek achter een weblog zo simpel mogelijk. Op zich houd ik wel van simpel en minimaal, maar ik wil wel zelf kunnen bepalen wat er wel en niet op een weblog te zien is en vooral hoe het eruit ziet.

Daarom heb ik hier en daar gekeken hoe andere webloggers het doen. En zo kwam ik erachter dat Wordpress eigenlijk het meest ideale voor mij zou zijn. Echter, dat ging niet heel erg makkelijk, ik heb toen o.a. bij haar advies ingewonnen waardoor het me wel lukte om wordpress te ïnstalleren maar niet om wordpress te laten draaien onder mijn domeinnaam "zomaareendag.onzenaam.nl". Het lukt wel om wordpress te draaien onder www.onzenaam.nl/wordpress, maar ja een dergelijke URL vind ik niet mooi.Ik heb nog eens de mogelijkheden van weblog.nl en blogspot.com bekeken.

Deze hebben allemaal wel de functionaliteiten die ik wil, maar het aanpassen van de layout vind ik nogal omslachtig. Heel veel websites met templates voor weblogs heb ik bekeken en toegepast en toen weer bewerkt, maar ik kreeg niet het gewenste resultaat. Dus wat ga ik nu doen, verder stoeien met wordpress of wat concessies doen m.b.t. de layout? Wie helpt en oh ja, het moet natuurlijk wel gratis blijven ...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

¾