donderdag 4 februari 2010

een beetje tureluurs



Zojuist L u c van school gehaald met oorpijn. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we sinds half november (met uitzondering van de kerstvakantie) bijna elke week wel een zieke hebben. Daarnaast lijkt dit weblog alleen maar over ziekte te gaan..., maar ik beloof je dat dit voorlopige het laatste logje over zieken en ziektes zal zijn, dus hier nog even hele korte opsomming van de afgelopen weken en dan houd ik erover op:

week 1: L u c ziek overgeven
week 2: B e r b e r aan de antibiotica i.v.m. longen
week 3: B e n j a m i n en L u c overgeven, B e r b e r uitslag
week 4: O d o en B e r b e r overgeven, B e r b e r oorontsteking en onrustige longen
week 5: L u c oorpijn, en B e r b e r voor controle bij huisarts

Je begrijpt dat er van werken niet al te veel terecht komt (lekker belangrijk ook). Ik vraag me ook af hoe we de weerstand bij de kinderen kunnen verbeteren. Ze eten altijd goed fruit (groenten wat minder), krijgen daarnaast nog vitamines, zijn elke dag buiten, dus hoe kunnen we de weerstand vergroten? Ik weet het even niet meer!

UPDATE vrijdag 5 februari: Gistermiddag was de pijn, ondanks de zetpil, niet te houden voor L u c. Dus toch naar de huisarts geweest en die heeft extra pijnstilling voorgeschreven. Echter, we waren nog niet thuis of het het oor brak. Gelukkig maar want de pijn was meteen weg. Vanochtend weer naar de huisarts voor controle. Berber de oortjes en longen zijn nu gelukkig helemaal schoon. We zijn erg blij dat ze de ontsteking zelf (en neusspray) heeft weten op te lossen. Kortom, we gaan dus rustig het weekend in ...

UPDATE 2 maandag 8 februari: Vannacht heeft B e r b e r tot 5.00 bij mij op schoot geslapen, toen pas lukte het me om haar terug in bed te leggen. Om 3.00 haar een zetpil gegeven omdat ze koorts (38.5 C) had en niet te troosten was. Wat het nu is ik weet het niet. Ze blijft heel erg verkouden, dus ik denk toch dat het de oren weer zijn. Vandaag een telefonisch consult met de huisarts ...., zojuist gebeld met de huisarts B e r b e r gaat voor de volgende antibioticakuur (nu een andere i.v.m. allergie).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

¾