zaterdag 20 februari 2010

over monsters, draken, spoken en vambieren ...

Vanochtend was B e n j a m i n  erg druk bezig met het maken van een hele enge tekening met spoken, monsters, heksen, vleermuizen, aliens en draken. Hij vraagt mij: "mam welk dier op deze tekening bestaat in het echt wel?". Ik antwoord: "de vleermuis". Gelukkig bleek ik goed geantwoord te hebben, het is namelijk altijd maar de vraag of je een kindertekening juist interpreteert. Maar ik was dus geslaagd, het was overigens een zeer duidelijk tekening, dus de eer komt kleine B. zelf toe en niet mijzelf, zie maar:
Wat later, terwijl ik mijn koffie dronk, ving ik het volgende gesprek op tussen  B e n j a m i n  en L u c:

B e n j a m i n: "Weet je wat nog enger dan een vleermuis is?"
L u c: "Nee."
B e n j a m i n: "Een vambier, een vambier drinkt bloed, maar hij leeft niet  in Nederland maar in het buitenland."
L u c: "Eeeehhh eng."
B e n j a m i n: "Ja, hij drinkt bloed bij dieren maar niet bij mensen, ja toch mam?."
Ik: "Ja, ehm."

... en dan moet ik ze toch echt even teleurstellen dat vambieren niet bestaan, en ik leg maar meteen even uit wat een vampier precies is ....

B e n j a m i n: "Nou, dat is niet waar, vambieren bestaan wel, het staat in de oKKi, ik heb het zelf gelezen, ik zal het je even laten zien."

... en dus komt hij even later met het bewijs naar beneden, op pagina 7, van oKKi nr, 4 (23-10-2009) staat het volgende plaatje:
VAMPIERVLEERMUIZEN!!!

P.S.: en vambieren is dus geen spelfout!

2 opmerkingen:

  1. Grappige tekening, die lachende heks, die grappige oogjes op het monster. Mooi vind ik dat, zo'n heel verhaal, wat al tekenend ontstaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de Okki lijkt nog wel zo'n onschuldig blad!

    BeantwoordenVerwijderen

¾