zondag 28 maart 2010

de delinquenten - het vervolg

Afgaande op de reacties op het logje over onze boeven, waren jullie lezers (;-) ) van mening dat we de jongens niet nog een straf mochten opleggen. Hooguit waren we geoorloofd de jongens "een soort van boetedoening" op te leggen. Gelukkig deelden manlief en ik diezelfde mening en zo geschiedde het dat de oudste twee vanmiddag "verplicht" twee mooie tekeningen als troost voor de gedupeerden "moesten" vervaardigen.


(klik op afbeelding voor vergroting)

L u c was snel klaar, maakte één tekening voor het kinderdagverblijf met daarop een raam, een lachende leidster en een met zand gooiend kind. Op de tweede tekening die hij voor de BSO maakte moest een "hartjes" ballon komen die hij dan zelf vasthield. Heel erg mooi en symbolisch. B e n j a m i n had er niet zoveel zin, houdt niet zoveel van verplichte nummertjes (lijkt erg op zijn moeder...), maar fabriceerde toch een tekening, met daarop hartjes, bloemen, sneeuwvlokjes en een geheime boodschap, maar die ga ik dus mooi niet verklappen hè? Wat denken jullie dat daar staat?

9 opmerkingen:

  1. zo, dat zijn heel mooie boetedoeningstekeningen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou wil ik weten wat de geheime boodschap is... heb 'm nog niet kunnen ontcijferen, help!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ik kan het wel ontcijferen!!! Er staat:
    'het spijt mij'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, had per ongeluk een naam genoemd. Ik ben niet zo heel goed in geheimen, grinnik.

    Er stond (iets aangepast dus):
    Die boefjes toch! Erg mooie geheime boodschap van B., vooral het 'wandelende het'.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Mellody: knap hoor dat je de geheime boodschap hebt kunnen ontcijferen! Helaas heb ik geen prijs voor je, alleen eeuwige roem, is misschien nog wel beter!

    @Vanoveralvandaan: vind ik lief van je dat je ons niet helemaal vindbaar wil maken via google! Via via zijn we het wel, en dat geeft ook niet, als het maar niet te makkelijk gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eeuwige roem, wauw, dat is lang! Dank je wel. *maakt kleine buiging met het hoofd*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @allemaal: even grappig: ik heb ook aan manlief gevraagd of hij de boodschap kon ontcijferen, dat lukt hem dus niet omdat hij helemaal gefixeerd was op de cijfers bij de boodschap. Ha ha vind ik wel mooi dat Mellody het wel kon ontcijferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tekeningen. Daar hebben ze het toch wel weer mee goed gemaakt. Knap van B. om er een geheime boodschap in te verwerken. Ik had het niet gezien ;)

    BeantwoordenVerwijderen

¾