woensdag 17 maart 2010

lente in aantocht, dus de dozen met kleren van zolder

Vanaf vandaag is het dan toch echt lente! Al een paar dagen gaat het door mijn hoofd dat ik de kleren voor de jongens uit moet gaan zoeken. Dozen en lades moet ik doorwerken om te kijken wat nog past wat doorgeschoven kan worden en wat toch niet meer draagbaar blijkt te zijn. Vorig jaar heb ik voor het eerst de zomerkleren in een aparte doos gedaan en weggezet. Dit doe ik eigenlijk nooit omdat de wintergarderobe voor de kinderen, afgezien van de korte broeken, eigenlijk hetzelfde is. Maar vorig jaar kwam ik echt ruimte te kort en heb ik de korte broeken, driekwartbroeken en t-shirts die nog zo goed als nieuw waren in een doos gestopt. Daarnaast bewaar ik de kleren die te klein zijn aparte plastic dozen voor de volgende in de rij. Ook heb ik nog wat kleren doorgeschoven gekregen van vrienden, waardoor onze zolder uitpuilt met potentieel zomergoed. Nu moet ik uit gaan zoeken wat ik nog te kort kom per zoon voor de zomergarderobe. En dan vraag ik mij wel eens af uit hoeveel korte broeken, shirts, truien etc. bestaat een "gemiddelde" zomergarderobe eigenlijk?



6 opmerkingen:

  1. Oh wat fijn dat ik niet de enige ben die zich dat afvraagt. Pff, ik moet al dat spul nog uit gaan zoeken, heb er nog geen zin in gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan heb je het nog maar over de kleren van je zonen. Wat te doen met jullie eigen kleren?! Of valt dat wel mee? Ik weet nog van vroeger dat mijn moeder met elk van ons de winter/zomerkleding doornam, inclusief passen (of het nog past, of mijn zusjes het passen enz.) Daar werd echt even tijd voor uitgetrokken. Soort '0grote schoonmaak' van je kledingkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai! Grappig, het ligt vast aan het weer. Ik heb hier afgelopen weekend alle dozen, kasten en lades doorgewerkt. Nu kloppen alle kasten weer. Tasjes met te kleine kleren uitgedeeld op school. Wij zijn er weer klaar voor (en er klaar mee;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik ben in ontkenning hoor... Moet ook nog aan die klus beginnen en heb er echt geen zin in :-(
    Maar goed, manlief trok jongste gisteren vrolijk een shirtje en vestje aan dat inmiddels al 2 maten te klein is (hij, mijn manlief, vond het nog goed staan ook bij het kind, naja..) en om verder kinderleed te voorkomen zal ik dit weekend toch maar echt beginnen met opruimen en uitzoeken. En passant de kleding van de andere kids ook maar even checken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb geen idee!
    Tot nu toe heb ik altijd gewoon kleding bij gekocht als dat nodig was, maar goed, mijn ervaring is nog niet zo ruim. Ik probeer nu kleding van de oudste door te sluizen naar de baby, maar aangezien ze in tegenovergestelde seizoenen zijn geboren lukt dat nu nog niet heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ehm, ik denk minstens drie van alles?

    BeantwoordenVerwijderen

¾