dinsdag 6 april 2010

allegaartje...

Nadat ik gisteren het logje geplaatst had, bedacht ik mij dat wij eigenlijk nog wel meer hebben meegemaakt de afgelopen dagen, en dat die ene foto dus niet helemaal de lading dekt van de eerste dagen van april. Dus hierbij nog een kort verslagje.


B e r b e r is de laatste tijd flink aktief geworden, en nu ze nog lekker van die babyvette spekbenen heeft heb ik geprobeerd deze op foto te krijgen, wat dus niet zo makkelijk is gebleken. Aangezien de borstvoeding op zijn retour is en B e r b e r nog niet veel vaste voeding binnen krijgt (nu al een eetprobleem) heeft ze niet genoeg aan de borstvoeding. Op zich laat ik haar wel drinken wanneer ze er zin in heeft maar dan zit ik zo ongeveer de hele tijd met haar op de bank. Dus op dit moment krijgt ze aan het eind van de middag een extra fles. Ook begint het kolven me enorm tegenstaan, en als ik werk kolf ik nu nog maar één keer in plaats van twee keer. Kortom, een afnemende productie en een zeer beweeglijk kind betekent dat in de komende maanden het putjesvet zal verdwijnen, dus daarom toch nog even op de foto.


In december is L u c al 5 jaar geworden, maar we hadden nog steeds zijn verjaardagsfeestje voor vriendjes niet gevierd, dit in verband met de drukke decembermaanden en een steeds zieke L u c. Omdat van uitstel afstel komt, en je dit je zoon niet kan aandoen hebben we hier nog op tijd een stokje voor kunnen steken, althans... L u c zou afgelopen vrijdag zijn voetbalfeestje samen met een vriendje uit de buurt vieren maar werd dus in de nacht van donderdag op vrijdag ziek. Lekker hoor overgeven en pijn in zijn hele lichaam. ´s Ochtends taalde hij totaal niet naar zijn feestje, maar na de boterham, die er wonderwel inging, een zetpil, en een powernap van bijna 2 uur was hij weer helemaal het mannetje. Om 15.00 togen we alsnog naar het feestje waar hij gelukkig nog 1,5 uur van zijn feestje heeft meegemaakt, met als belangrijkste het uitpakken van zijn cadeaus.


Op zaterdag hebben we in een opwelling (eigenlijk ook weer niet want de kinderbijslag was binnen)  de stad opgezocht om nieuwe schoenen voor de jongens te kopen. Voor L u c en O d o nieuwe teva´s, en voor B e n j a m i n nieuwe `echte` crocs. Op de teva´s van O d o staan kikkertjes, dus toen we thuis waren moest iedereen de nieuwe schoenen aandoen en als een kikker gaan springen. Erg grappig en dus veel lol.

Oh ja, en nog het belangrijkste: aanstaande zaterdag mag B e n j a m i n afzwemmen voor diploma A, weer een mijlpaal!

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk die lekkere spekbeentjes :-) Ik mis ze wel weer nu mijn peutertje wat slanker begint te worden ;-)
    Wat sneu dat het mannetje zo vlak voor zijn feestje ziek werd, gelukkig heeft hij nog even kunnen genieten. Ik hoop dat hij inmiddels al weer wat opgeknapt is.
    En wat een heerlijke foto met al die springende kikkers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, die kikkers!
    Oh jammer zeg, dat hij ziek was voor en toch ook wel tijdens zijn feestje. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Five green and speckled frogs
    Sat on a speckled log
    Eating some most delicious bugs
    YYYYUUUUMMMM YYYYUUUUMMMM

    One jumped into the pool
    Where it was nice and cool
    Then there were
    Four green and speckled frogs
    GGGGLLLLUUUUBBBB GGGGLLLLUUUUBBBB

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moest jij die kikkerprinsen na afloop allemaal een kus geven? Geen probleem neem ik aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @overalvandaan: mooi versje, past ook helemaal bij de gifgroene schoenen van b e n j a m i n!

    @mellody: naderhand hebben ze uiteraard allemaal een kusje gekregen inclusief mijn prins op het witte paard!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief he die lekker babybeentjes! Jammer dat je bv wat terugloopt, maar hoe oud is zij nou? Ik ben rond 9 maanden ook minder gaan kolven op werk hoor... En fijn dat L toch van zijn feestje heeft kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Susanne: B e r b e r is nu precies 11 maanden oud, dus op zich is het zo ook wel mooi geweest, maar ik wil het eigenlijk ook nog wel even volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen

¾