woensdag 7 april 2010

ik heb een droom...

dat we een hele grote overloop hebben op de eerste verdieping. Dat er op deze gigantische overloop naar de verschillende kamers een enorme inbouwkast staat. Deze kast hoeft niet heel mooi te zijn en het hoeft ook geen inloopkast te zijn, hij moet bovenal functioneel en groot zijn. Functioneel en groot dat is dus mijn droomkast. In deze kast kan ik alle kleren van de kinderen en van ons kwijt, en niet zomaar, nee er is iets bijzonders .... Kennen jullie van die kastjes waarbij je er aan de bovenkant allemaal luiers in stopt, en aan de onderkant één voor één de luiers er weer uittrekt? Een luieropbergsysteem dat ze bij kinderdagverblijven wel gebruiken. Oh ja aan de voorkant van dit systeem zit ook nog een sleuf zodat je kan zien hoeveel luiers er nog zijn. Mijn ideale kast heeft dus heel veel van dit soort compartimenten.

Ieder kind heeft zo'n compartiment voor de broeken, t-shirts (voor zowel korte als lange mouw), truien, sweaters, hemden, onderbroeken, sokken (voor zowel grijze als blauwe sokken, meer kleuren hebben we niet nodig) enzovoort. Van boven vul ik dan de voorraad aan en onderaan kan ik dan per compartiment een onderdeel voor de outfit voor de volgende dag trekken en vervolgens op een plankje op kindhoogte klaarleggen. Natuurlijk moeten dan alle combinaties mogelijk zijn, want dat is helemaal mijn droom. Niet meer denken wat ze aan moeten en wat bij elkaar past, nee gewoon moeiteloos combineren zodat ook manlief een geslaagde combinatie weet te maken.

Deze kast bevindt zich erg functioneel naast de badkamer. Dus als ze wakker worden kunnen ze na het douchen meteen de outfit van die dag uit de etalage pakken en kan ik mij nog even een keer omdraaien alvorens de bende naar beneden gaat. Ideaal hoor, want dan kan ik ook wat later naar bed en meer bloggen want zo'n kast voor de kleren van alle gezinsleden behoed je ervoor 's avonds in het donker alle slaapkamers af te lopen voor het opbergen van alle kleren!

dus ja, ik heb een droom ... moet ik toch maar eerst even verder dromen over een groter huis!

5 opmerkingen:

  1. 'k droom wel even met je mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan een soort automatische stofzuiger die alle vieze kleren opzuigt en via een andere buis, floep zo de wasmachine in, die natuurlijk zelf de was selecteert en zelf het wasprogramma kiest en de schone was wordt dan automatisch stuk voor stuk aan een draaiende waslijn gehangen. Ik heb nu een plaatje in mijn hoofd van een huis met een geautomatiseerd huishoudsysteem en dan jij achter je laptop blij aan het bloggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, daar denk ik ook altijd over na, hoe je dat nu het meest efficient kan doen. Ik heb nu een "mandjes systeem". Boven op de wasmachine staat een mand met vieze was. Naast de wasmachine staat de droger en daarbovenop staat een mand met schone was. De was gaat dan omlaag, opzij en omhoog. Dan hebben we daarnaast weer mandjes met kleren van Noortje en Diede. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik dan met die mandjes de kleren naar hun slaapkamers zou brengen, maar dat gebeurt nooit. Ik haal s ochtends de kleren gewoon uit het "washok". Het systeem is nu wel handig, maar de kleren worden steeds groter. Straks past dat niet meer in die mandjes. Waar kan je zo'n droomkast kopen? Wil ik ook wel. Groetjes, Mireille

    BeantwoordenVerwijderen

¾