maandag 26 april 2010

gelukslolly


Met Pasen kreeg de oudste van mijn grote zus een boekje cadeau. En wel een boekje over tovenaars, getitteld "Vandaag ben ik een tovenaar" van Vivian den Hollander. Mijn zus had dit boek zien liggen en dacht dat het wel wat voor B e n j a m i n zou zijn aangezien hij met carnaval verkleed als een tovenaar bij mijn zus op bezoek is geweest. Wat een leuk cadeau, B e n j a m i n was er meteen helemaal weg van. Thuisgekomen moesten we meteen wat dingen uitproberen, zoals het maken van de "onzichtbare inkt", enkele tovertrucjes en ook het maken van de gelukslolly's. Jammer genoeg voor B e n j a m i n moest hij tot de volgende dag wachten voor het maken van de gelukslolly's. En zo gebeurde het dat vader- en zoonlief maandagochtend 2e paasdag chocolade aan het smelten waren om de lolly's te maken. Na wat geheenenweer met bananen, chocoladedrap en vruchtenhagel gingen de geluksraketten de koelkast in, om bij het toetje 's avonds verobberd te worden. En ik moet zeggen ze smaakten voortreffelijk. Zeer zeker de moeite waard. Zie hieronder het recept enwat enkele foto's van het zeer gewaardeerde boekje.





11 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, ik ken 2 jongens die dat vast ook een keertje willen maken!! X Joze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er lekker uit !! En dat lijkt me een enig boekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit zeg! Echt feestelijk. Ik ga hem onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er goed uit inderdaad. Het boek heb ik ook wel eens in huis gehad van de bibliotheek. Een leuk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook leuk voor een tractatie! Of is het heel veel werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, zo'n boekje. En die lolly, nou, die lust ik ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Mellody: manlief heeft het samen met zoonlief gemaakt ... dus kan je niet uit eigen ervaring advies geven. Maar het meeste werk was de chocolade op de banaan krijgen, nogal een geklieder (schijnt), manlief heeft een kwastje gebruikt i.p.v. dopen. Hij zei dat ie voor 4 bananen (hele) ongeveer een half uur bezig was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor je reactie op mijn blog!
    Even snuffelen bij jou...... zie ik gelijk een lief snoetje wat mij met kleine pretoogjes aan kijkt.....smelt..... ;-)
    Ik ga snel verder lezen op je blog!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

¾