vrijdag 30 april 2010

therapeutisch loggen

Over koninginnedag van vandaag ga ik het niet hebben, en ook niet over die van vorig jaar, alhoewel hoe triest ook, daar natuurlijk heel veel over te vertellen valt. Wel ga ik het hebben over het verwerken door middel van schrijven, want dat ga ik namelijk doen. Dus wellicht saai voor de lezer maar zeer goed voor mij (dus klik hier als je zoiets maar saai vindt). Ik heb namelijk nog wat af te sluiten met betrekking tot de geboorte van B e r b e r vorig jaar. Een jaar geleden bevonden we ons toch wel in een erg stressvolle situatie. Ik zat toen in mijn eigen bubbel van 38 weken zwanger en een zolder die voor de bevalling af moest komen. Een verbouwing van de zolder die we wel heel erg onderschat hebben, te grondig hebben aangepakt en waarvan we dachten dat B e n j a m i n en L u c in maart al de trotse eigenaars zouden zijn. Niet dus.

Ik merk aan mezelf dat ik het allemaal nog één keer moet opschrijven, zodat alles een definitief plaatsje krijgt. En dat doe ik dus. Niet hier, maar hier, parallel aan deze tijd maar dan precies één jaar geleden. Eigenlijk heb ik geen recht, vind ik, om daar "moeilijk" over te doen, omdat we de financiële mogelijkheid hebben voor een verbouwing, ik een goede zwangerschap heb gehad, B e r b e r niet te vroeg geboren is, en omdat B e r b e r nu, ondanks een toch wel triviaal fabrieksfoutje, een gezonde en vrolijke baby van bijna 1 jaar is. En toch moet ik er over schrijven omdat ik merk dat ik met mijn gedachten heel veel bij vorig jaar zit. Dus, hoe ga ik dat nu doen? Ik ga therapeutisch in het verleden loggen. Voor degene die geinteresseerd is in het voor mij toch wel belangrijke verhaal, kunnen klikken in het archief onder April en Mei 2009, waar ik de komende weken "oude" logjes zal plaatsen. Punt.

Naschrift augustus 2010: Het therapeutisch loggen heeft gewerkt, ik heb de geboorte van B e r b e r en haar hartafwijking inmiddels een mooi plekje kunnen geven. Ik heb daarom de archieven onder April en Mei 2009 op slot gezet, voorlopig. De logjes onder deze maanden waren "vlug" geschreven om mijn gedachten te ordenen, ik wil ze in de toekomst weer plaatsen, maar er moet eerst een correctieronde overheen.

7 opmerkingen:

  1. Ik gebruik mijn blog ook af en toe als uitlaatklep/therapeut. Niets mis mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zo fijn van bloggen, lekker alles van je afschrijven. Wel heftig allemaal hoor (ik heb even wat teruggelezen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je dat doet.

    Daarvoor is het nooit te laat, en het werkt! Ik heb bij Ayden alles meteen opgeschreven, bang ook dat ik het anders zou vergeten en dat heeft me zo geholpen om alles in goede banen te leiden en daar te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker van je afschrijven. Echt, het werkt.
    Las net een stukje terug, heftig zeg...sterkte!

    Off topic: bedankt voor je compliment op mijn logje *bloos* Je vindt hele leuke patronen op F arbenmix, daar kwam dit patroon ook vandaan. Moet je als meisjesmama echt eens een kijkje nemen, zó leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gevoel had ik vandaag ook, even iets wat zoveel inpact op je leven heeft gehad nog eens opschrijven.
    Leuke blog heb je, ga je volgen.
    Zou het leuk vinden als je ook eens een kijkje op mijn blog komt nemen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie schrijft, stelt orde op zaken.
    Dit is jarenlang mijn motto geweest tijdens mijn borstkankerbehandelingen. Ik denk dat het heel helend kan zijn om je ervaringen op te schrijven. Ik lees mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees ook mee. Als je alleen maar mooi weer 'moet' spelen op je weblog heb je er zelf zo weinig aan. Het maakt jezelf wel kwetsbaar om het openbaar te maken, maar wel menselijker!

    BeantwoordenVerwijderen

¾