woensdag 5 mei 2010

oudste twee zijn uit logeren

Vandaag gaan we met het hele gezin naar mijn zus. Ik ga met mijn zus twee overgooiertjes voor B e r b e r haar eerste verjaardag maken. Heb er zin in en hoop daar veel van op te steken zodat ik ook in de toekomst helemaal zelfstandig een jurkje kan naaien (foto volgt nog). Manlief gaat samen met L u c, O d o, neef en nichtje naar Wageningen om te toeteren. Zus, nichtje, oudste en jongste kind blijven achter. Mijn nichtje verdwijnt naar een verjaardag en zoonlief heeft heerlijk de trampoline en de game cube voor zich alleen. Mijn zus en ik gaan aan de slag. Helaas blijft het bij toekijken omdat B e r b e r niet in orde is, ze heeft alweer koorts terwijl ze net een antibioticakuur voor ooronsteking heeft afgerond, en wil alleen maar op schoot hangen en drinken.

Het lukt mijn zus om twee jurkjes in elkaar te zetten en ze zijn echt ontzettend leuk geworden! Zóóó lief van mijn zus. Rond een uur of vijf komen ook mijn ouders en gaat zus achter het fornuis staan om pannenkoeken te bakken. Helaas is mijn moeder niet helemaal in orde. Ze heeft chronische leukemie (waar je gelukkig heel oud mee kan worden) en is net met een lichte chemokuur begonnen, maar ja daar heeft ze dus wel last van. Mijn vader eet snel wat pannenkoeken zodat ze weer naar huis kunnen, maar gelukkig knapt mijn moeder snel op zodat ze zelf ook nog een pannenkoek naar binnen werkt (gelukkig maar).


(andere jurkje zit in de was, maar daar zal ik ook snel een foto van plaatsen)

Om zes uur komt het Wageningen deel van de familie ook weer thuis en gaan we gezellig aan tafel. Helaas niet met mijn zwager want die moet overwerken. Daarna gaan we de bedden voor de oudste twee opmaken want die blijven vannacht logeren. Morgen gaan we naar het ziekenhuis met B e r b e r voor een reguliere controle voor het hart. De vorige keer zijn B e n j a m i n en L u c meegeweest, maar deze keer lijkt het ons fijn om alleen te gaan. Rond een uur of acht geven we de jongengs, die uitgelaten door het huis rennen, een kus en gaan we met de jongste helft naar huis. Deze vallen natuurlijk in de auto in slaap en worden thuisgekomen overgeheveld naar hun bedden, wat dochterlief natuurlijk maar niets vindt, dus zij gaat weer even mee naar beneden voor een avondmutsje. Morgen dus nog even een spannend dagje.

P.S. manlief verft 's avonds ook nog even een muurtje en een plafonnetje!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke en productieve dag! Ik zeg: foto's van de jurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen

¾