woensdag 23 juni 2010

zomerhitje 1970 en 2010 ...

Als kind werd ik helemaal blij bij het horen van het liedje "summertime" van Mungo Jerry. Ik geloof dat het in 1970 een grote hit was, zeker weten doe ik het niet omdat ik toen nog niet geboren was. Via haar weblog klikte ik door naar de website van Jan Rot en kreeg ik een vertaling van het liedje (door Jan Rot) te zien en te horen. Het heet "als het zomer wordt", en wat mij betreft wordt het dé zomerhit van 2010! Hierbij beide filmpjes!




Update 24 juni: Judith (zie reacties, en dankjewel voor je bijdrage!) kwam met nog een vrolijke franse versie van dit nummer door Fatal Mambo:





4 opmerkingen:

  1. Ik vind de tweede het leukst hoor !! :-) We worden er helemaal vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaa ik zag gister al je link via Twitter, hij is leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijk nummer! Goede uitvoering van Jan Rot.

    Mijn favoriete versie van dit nummer is van Fatal Mambo: http://www.onmvoice.com/play.php?a=11521
    Echt een aanrader, ik word altijd vrolijk als ik dit nummer draai.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind beiden leuk. Fijn om ook weer eens Nederlands te horen. Grappig met dat kindje, echt aan het genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

¾