zondag 22 augustus 2010

a.ttractieparken, m.usea, s.peeltuinen en d.ierentuinen

Onze vijfde week van de vakantie zit er nu op, en we hebben nog 1 week te gaan. In die vijf weken hebben we behoorlijk wat gedaan en gezien. Allemaal erg verschillend qua activiteit maar ook qua prijs en de wijze waarop wij de activiteit hebben gewaardeerd. Er was een duidelijke meevaller en tegenvaller. Ik zal eerst de tegenvaller bespreken en in een volgend logje de meevaller.

De verwachtingen voor dit park waren hoog. We wilden onze kennis met betrekking tot de Deltawerken weer eens opfrissen en dachten dat het wel fijn zou zijn als de oudste twee dan ook een graantje of twee mee zouden pikken. Wij hadden verwacht een soort van informatiecentrum aan te treffen, maar voordat we binnen waren zag we aan de andere kant van de hekken aan een hoge waterglijbaan dat we ook op andere attracties konden rekenen. Bij de kassa schrokken we, de toegangsprijzen waren 21 Euro per persoon (4jr. en ouder). De kortingsbonnen die van de camping hadden drukten deze toegangsprijs gelukkig een beetje.

Als eerste gingen we een 3D film bekijken. Nou en die sloeg echt alles. De film begon met allerlei 3D opnamen van verschillende achtbaanritjes. Wat dit met de deltawerken te maken heeft, ik weet het niet. Daarna kwam nog een animatiefilmpje over het molecuul water en verder totaal geen link naar de Deltawerken of zo. Daarna zijn we het informatie gedeelte ingelopen en dat was alsof je door een jaren tachtig tentoonstelling liep. Ik vond het stoffig en voor kinderen totaal niet interessant. Ik moest zelf ook goed bij de les blijven om het een en ander goed te begrijpen. Kortom, geen goede opzet van het verhaal en teveel tekst! De jongens hadden het al snel gehad waarna we naar buiten zijn gegaan. Buiten waren er nog een aantal activiteiten: de waterglijbaan dus, speeltuin, een walvis die je kon binnengaan, een windturbine, een zeeleeuwenshow, een boottocht over de Westerschelde en een waterspeelparkje. De laatste twee attracties waren het grootste succes voor zowel kind als ouder. Zie hieronder het waterorgel in het waterspeelparkje.

                

Maar het dieptepunt was toch wel de zeeleeuwenshow. Echt, ik schaam me eigenlijk dat ik hier naar toe ben geweest, want ik vond het eigenlijk een behoorlijke foute show. De show werd geleid door een Duits stel die in gebrekkig Nederlands de trucjes van de zeeleeuwen telkens met een armzwaai aankondigde! Het kwam behoorlijk amateuristisch over. Achter, de doeken van het kleine theatertje waren 2 "basins" voor de vier zeeleeuwen. Achter die basins stond een caravan voor het stel. Een behoorlijk hard bestaan dus wel voor die artiesten, maar ik heb het gewoon niet op rondtrekkende shows met dieren. Ik moet ook helemaal niets hebben van circussen met dieren (maar dat is mijn tic). Kortom, ik had er gewoon geen goed gevoel bij, dat kwam denk ik ook door het feit dat die zeeleeuwen constant terugmoesten op hun "standaard". Het meest vervelende en foute gedeelte kwam achteraf, toen je je kind kon laten fotograferen met een van de zeeleeuwen. Ik vond het echt heel triest. Er stond een hele lange rij, je moest contant 10 Euro neertellen en mocht dan naast de zeeleeuw staan terwijl een fotograaf een foto maakte. Nou ja, zeg, dit vond ik echt heel dieronvriendelijk. Het duurde echt heel lang voordat de rij was weggewerkt.

                 

Conclusie: Het hele park hangt als los zand aan elkaar. Er is niet van te voren gedacht over een concept, er worden lukkraak attracties ingehuurd/aangekocht die in sommige gevallen helemaal niets met de deltawerken te maken hebben. Bij het verlaten van het park zeiden we tegenelkaar dat we niet veel wijzer waren geworden en dat het nou niet bepaald een goed visitekaartje voor Nederland is. Terwijl er toch heel veel buitenlanders op de deltawerken afkomen. Echt, een gemiste kans...


10 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het zo tegenviel, want voor 21 euro mag je best wel wat verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er jaren geleden 'ns geweest en toen vond ik het juist heel erg leuk. Zou er dan zoveel veranderd zijn? Er was toen in ieder geval geen zeeleeuwenshow.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Betekent dit dat jullie zonder kortingskaartjes 84 euro hadden kunnen neertellen? Mee eens, forze prijzen! We zijn er nog nooit geweest; als ik je blog zo lees, geen gemiste kans ;-). Ben benieuwd naar de vervolgblogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat het zo is tegen gevallen en zeker als je de toegangsprijs ziet, mag je toch wat meer verwachten.
    Ik ben benieuwd wat de meevaller was, haha.

    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch een boeiend verhaal gemaakt van deze niet zo boeiende dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zijn vorig jaar in de buurt geweest en hebben op het nippertje besloten het tóch niet te doen (belangrijkste overweging: geen tijd). Achteraf als ik jou zo lees hebben we niets gemist....

    Off topic: onze 16 maanden oude dreumes heeft al een tijd geen brood om voor mij zeer onduidelijke redenen, meneer bliefde het gewoon niet meer en gooide het op de grond, ook al had hij niets anders... Nu opeens weer wel?! Pueterpuberteit? Tandjes? Geen idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie jongste is maar twee weken jonger zie ik, hoe gaat dat met "peuterpuberen"??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Gekakel: gelukkig hadden we 10% korting, dus we hoefden geen 84 Euro te betalen. Maar zelfs met die korting vind ik het te duur. Het enige wat het geld nog een beetje goed maakte, was de boottocht over de westerschelde.

    @allemaal: de onthulling van de meevaller volgt heel snel. Huize steen zal wel verrast zijn, of heb ik het hiermee al verklapt?

    @Mammalien: raar toch dat dreumessen opeens besluiten iets niet mee te doen... De jongste is gelukkig nog niet met peuterpuberen begonnen, alhoewel ze al wel naar haar broers kan krijsen (is dat iets wat alleen meisjes doen?) als die wat van haar afpakken. Ik hoop dat ze nog even wacht met peuterpuberen totdat kind nr. er klaar mee is ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @allemaal: sorry voor de spelfouten in mijn vorige reactie. Ik heb het natuurlijk over kindje nr. 3, dat hij eerst moet stoppen met puberen voordat dochter ermee mag beginnen. #wishfullthinking

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou maak je me wel heel erg nieuwsgierig hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen

¾