dinsdag 17 augustus 2010

fotootje...

Naar aanleiding van het logje van gisteren, ging ik bij mij zelf te rade waar ik zoal blij van word. Even graven in het verleden dus. Wat ik al wel wist is, dat ik mijn top (hi hi) beleefde, toen ik een jaar of acht oud was. Volgens mij was ik toen gewoon altijd blij! Voor visueel bewijs van die blijheid ging ik op zoek naar foto's uit die periode. Die kon ik natuurlijk niet vinden omdat alle foto's nog bij mijn ouders liggen. Veel zullen het er niet zijn want ik ben immers de vierde in de rij (;-)). Ik bedacht me wel, dat we op ons trouwfeest een fotolijst hadden gekregen met daarin foto's van B. en mijzelf uit de verschillende periodes van onze levens. Echter, deze lijst bevatte niet de foto die ik zocht. Wel zag ik een babyfoto van mijzelf van toen ik ongeveer een maand of acht was (schat ik zo)! Ook een blije foto, dus ik dacht, die kan ik ook wel als illustratie gebruiken. Maar toen ik de lijst opende, brak het glas (als dat geen teken aan de wand is ....) en toen ik de foto wilde scannen bleek de scanner ook kapot te zijn gegaan. Dus toen maar een foto gemaakt en geupload (zie hierboven het resultaat). Op de foto staat het huis waarin ik ben geboren en ook een lindeboom die ik zo speciaal vind. Ik ben trouwens ook al jaren op zoek naar een soortgelijke jumpsuit, dus als je er ooit zo een tegen komt ....
Ik weet niet waar ik in die tijd zoal blij van werd, heel waarschijnlijk van hele universele dingen zoals eten, vrolijke mensen, en knuffels en kusjes van gezinsleden. En ja, toen ik acht was werd ik blij van een heleboel dingen ... (een kleine greep in willekeurige volgorde): 


  • in bomen klimmen
  • spelen met de hond
  • tekenen
  • de warme zon op mijn huid
  • met het boomhuis spelen
  • buiten spelen, buiten spelen en nog eens buiten spelen
  • met vriendjes en vriendinnetjes buiten spelen (niet binnen)
  • buiten struinen en in bosjes spelen
  • het zien van mijn eigen bruine blote benen in korte broek, met daarboven een warme trui terwijl ik door de duinen struin
  • het lindegroen tegen een augustusblauwe lucht
  • het getal acht
  • met mijn fietsje het dorp rondfietsen
  • met mijn ouders een `s avonds een rondje fietsen
  • krijgertje spelen op school
  • heel hard rennen
  • met luciferpoppetjes spelen
  • eenden verzorgen
  • verdwijnen in je fantasiewereld van avonturen, buiten en vriendjes (dat je een soort van Silas bent)
  • de vijf (lezen en op TV)
  • pootje over oefenen op rolschaatsen
  • water
  • zwemmen
  • schoon onder de douche vandaan komen en in een schoon opgemaakt bed duiken
  • mijn kickers schoenen
  • op klompen lopen
  • tjolk
  • op het dak van de schuur klimmen en in de zon liggen!
  • luisteren naar het gekoer van duiven en je afvragen waar ze het over hebben.
  • het gevoel van de zojuist verworven vrijheid en zelfstandigheid
  • mijn ouders, mijn broers en mijn zus
  • ......
Hierbij nog wel een fotootje van toen ik zes of zeven jaar oud was. Links ben ik, in het midden zit mijn nichtje en daarnaast mijn jongste broer. Heerlijk die jaren zeventig kapsels!

5 opmerkingen:

  1. Mooi pakje, zou nu ook weer helemaal hip zijn! En mooi huis, fijn als je met zoveel ruimte op kan groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig die herinneringen.... Silas!! Jaaaaa, dat speelde ik ook! Mijn paard (een stok tussen de benen en dan hard rond rennen in de tuin) heette ook Bruinokko.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, De Vijf, geweldige boeken! Fijn om deze blog van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En van mooie herinneringen wordt je ook blij. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. enne... scherven brengen geluk, dus het was vast een heel goed teken!

    P.S. Ezra is ook de vierde in de rij, dus ik zorg bewust dat er ook van hem genoeg foto's en filmpjes worden gemaakt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

¾