zaterdag 18 september 2010

ik beken kleur ...

In Maart kwam ik in het blad van I.KEA family, dit plaatje tegen.


Ik vond dat paars met groen meteen een hele mooie combinatie. Natuurlijk had ik ook graag zo'n veranda gehad, maar dat terzijde. Dit kleurenplan, bleef onbewust in mijn hoofd hangen, blijkt nu achteraf. Met de lente in aantocht wilde ik meer kleur in huis en dus ging ik op een donderdavond naar de G.amma en verfde op een vrijdagmiddag een klein muurtje tussen keuken en woonkamer.


De muur viel iets paarser uit dan gepland, maar werd hier thuis toch door alle mannen goedgekeurd (jongste meisje wist nog niet zo goed wat ze vond). Heel erg mooi, vond ik de kleuren, geel en paars. En zo bleek achteraf ook nog eens de kleuren van onze glas in lood voordeur, maar daar kom ik later nog eens op terug.
Ons huis was met deze twee kleuren wel uit balans. Aan de ene kant alleen maar muren met kleur en aan de andere kant alleen maar wit. Er moest dus ook aan de andere zijde meer kleur komen en dus beplakte ik in mei, de achterkant van een keukenkastje.


Maar dit was nog niet genoeg, mijn ogen bleven maar op paars/groen combinaties vallen, zoals deze, deze, en


Er moest dus meer groen komen, en toen moest onze fruitbak eraan geloven. Deze werd kikkergroen.



Maar voordat de fruitbak teruggehangen kon worden werd eerst het muurtje daarachter nog gewit worden, want dat past weer in een ander master plan van een volgend project ;-)


En toen werd de fruitbak weer teruggeschroefd op zijn oude plek.


Echter, toen ik hem terug hing viel de kleur toch een beetje tegen, ik had gekozen voor de kleur kikkergroen, maar achteraf had de kleur iets lichter gemogen, en had ik beter voor augurk groen kunnen kiezen.... dus misschien gaat over een paar maanden de fruitbak er weer af voor een iets lichter jasje. Maar nu is dit dus het voorlopige tussenresultaat.


Volgende project is de eettafel wit schilderen en een mooie muurschildering op de muur achter de eettafel. Misscien iets zoals dit, maar dan in een andere kleur ;-)

8 opmerkingen:

  1. Mooie kleurencombinatie, groen met paars! De fruitbak steekt mooi af tegen de gewitte muur; ik vind 't tussenresultaat prachtig! Maar ja, bij mij kan 't ook niet bont genoeg zijn ;-)! Ik vind de hanglamp ook helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Leuk zo'n kijkje in jou huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om die flesjes, helemaal/gedeeltelijk, te beschilderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk geheel is het geworden.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cool zo'n fruitbak. En ik vind de kleuren ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die fruitbak nog steeds te gek!! Heb er al naar gespeurd maar kan hem helaas nog nergens vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, mooie combinatie zeg, dat paars met groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. niks mis met augurk groen :)
    maar gaaf zo'n fruitbak, waar haal je die nou vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen

¾