maandag 13 september 2010

indrukwekkend ....

... zijn de boeken van Dave Pelzer. Inmiddels heb ik de boeken "a child called it", en "the lost boy" gelezen, en ben nu bezig in het derde deel "a man named David". De boeken zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal, een erg schokkend en indrukwekkend verhaal. Dave Pelzer werd als kind m.ishandeld en gemarteld door zijn alcoholische moeder. Hij schrijft zijn ervaringen zoals hij het als kind, tiener en volwassene heeft meegemaakt. Op zijn twaalfde wordt hij gered en komt hij in pleeggezinnen terecht. Hij laat je het leven van een "foster child" vanuit een ander perspectief zien en probeert vooroordelen ten opzichte van pleegkinderen en pleeggezinnen weg te nemen. Deze drie boeken blijven bij mij op de boekenplank staan omdat zij mij een bijzonder inzicht op pleegzorg hebben gebracht.



5 opmerkingen:

  1. Het zijn zo te zien heftige boeken! En lees jij in het engels?? Ik kan dat niet, dan moet ik me zo vreselijk voor concentreren en dat lukt me eigenlijk al jaren niet meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm , misschien moet ik die ook maar eens bekijken/lezen? Maar inderdaad, niet in het engels !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijken me indrukwekkende boeken. En wow, je leest ze gewoon in het Engels. Dat zou mij bij dat soort boeken dus echt niet lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Huize Steen, Mellody en Toaske: ik heb een jaar in de VS gewoond, dus dat scheelt een heleboel. En verder is het heel toegankelijk geschreven (perspectief van een kind) en leest dus daardoor wel makkelijker dan anders ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik vond deze boeken ook aangrijpend en inzichtgevend.

    BeantwoordenVerwijderen

¾