maandag 11 oktober 2010

creatief of niet ....

, her.
cre·a·tief bn, bw (veel) voortbrengend; scheppend: ~ bezig zijn (Van Dale)

Ik wil het zo graag, maar ben het zo weinig...., en wil het zo graag meer zijn, maar het lukte maar niet.... En nu lijkt het er op, dat de eerste stap eindelijk gezet is. Eigenlijk is het begonnen met "deze week zag ik", want dit dwingt me elke week wat te doen met viltstift en pen. Maar sinds dit weekend ben ik ook in de weer met katoen en haaknaald, en dit wil ik al heel lang.

Maanden geleden kreeg ik van mijn zus (die o.a. heel goed kan haken) een plastic zak vol met katoen, twee haaknaalden en een haak/brei boekje met instructies hoe je bloemen en blaadjes kan haken of breien. Ik probeerde het, maar het lukt niet ... ik snapte de beschrijving niet en wist niet meer precies wat nu alweer "stokjes" en "halfvaste" steken waren. En dus verdween de tas weer in de kast. Ik vergat de tas niet, maar ik nam de tijd er niet voor om er eens goed voor te gaan zitten ... En zo kwam ik via wederom "deze week zag ik" op de blog van Ingthings hele leuke gehaakte herfstblaadjes tegen, met ook nog een beschrijving. Dat zag er niet al te moeilijk uit, en dus ben ik aan de slag gegaan.


En tot mijn grote verbazing lukt het ook nog. En nu heb ik zin in meer ...., want ik weet van mijzelf dat ik floreer als ik creeër. Oei, die zin klinkt wel ontzettend fout, maar daar komt het eigenlijk wel op neer, snel even doorkrassen. Ik bedoel ik word er altijd zo blij van als ik iets "creatiefs" doe, en dat kan variëren van een muurtje witten tot aan het verschuiven van meubelen.

Nu moet ik nog iets doen met die herfstblaadjes, maar weet nog niet wat ... en dat is wat een "originele" creatieve geest van een "uitvoerende" creatieve geest onderscheidt. Graag zou ik tot de eerste categorie behoren ....

#

7 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk! En goed van je zeg. Ik heb eens geprobeerd om te haken, leek mij zo leuk, maar ik snapte er ook niets van.. De eerste rij ging nog, maar toen? Misschien moet ik je link maar eens volgen.. Succes met bedenken wat je er verder mee gaat doen. Geen tips helaas, sorry..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, pijnlijk herkenbaar dat je graag creatief wilt zijn, maar er maar niet toe komt. Hier juist weer ideeën genoeg, maar geen tijd/puf om ze uit te voeren. Of niet genoeg vaardigheden, want hoewel ik een redelijk creatieve geest heb, ben ik tegelijkertijd behoorlijk onhandig wat mij vaak in de weg zit/zat bij creatieve projecten.

    Gelukkig groei ik wel mee in de creativiteit van de oudste, die nu 2,5 is. Met kleien en verven ben ik dus alweer begonnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die blaadjes!! Ben benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha: want ik weet van mijzelf dat ik floreer als ik creeër. Geweldige zin. Hier twee linkerhanden waar het creativiteit betreft. Leuke blaadjes maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, die blaadjes. Ik zag ze ook bij Ingrid. Ben je er al uit wat je ermee gaat doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het feit dat je erover nadenkt wat je met de blaadjes gaat doet, maakt je een orginele creatieve geest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Maak er een klein herfsttafereeltje van om op een bord of ander plateautje ergens op een kastje of tafeltje neer te zetten. Maak er bijv. een klein egeltje bij die tussen die blaadjes wroet. Of een paddestoeltje...
    Het ziet er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

¾