dinsdag 26 oktober 2010

over computers, nerds, communicatie, maar vooral over boos zijn...

... op computers, op dat ene computerbedrijf beginnend met een P, op nerds die communicatief gestoord zijn en contactspray nodig hebben, boos op blijkbaar een ingrijpende reorganisatie die snelle communicatie blijkbaar in de weg staat. Ik vind de communicatie lijken op Oostblokpraktijken, in die tijd dat iedereen het heel normaal vond dat je voor een pakje boter een hele dag in de rij moest staan. OK, ik geef toe dat dat geen eerlijke of van mijnskant (is dat wel een woord?) waardige vergelijking is, maar toch, ik wacht nu al een hele tijd en ik vind het veel te lang duren. De computer die ik op 2 oktober heb ingeleverd, is nog steeds niet terug van reparatie, en tot die tijd moet ik het op dit oude barrel, afkomstig van zelfde computerleverancier, typen. Dit betekent regelmatig moeten wachten en vaak het opnieuw starten van de computer omdat ie weer eens is vastgelopen. Even wat feiten op een rij ...
  • 2 oktober: computer begeeft het, en ik ben in paniek omdat ik geloof dat ik alle foto's van anderhalf jaar kwijt ben.
    x
  • 2-4 oktober: back-uppen van bestanden en foto's.
    x
  • 5 oktober: brengt computer weg naar bedrijf P. te A. Op de vraag, hoe lang het gaat duren, krijg ik als antwoord volgende week woensdag (12 oktober). Wat zo lang, zo lang kan ik niet buiten mijn computer, daar werk ik op, en een belangrijke opdracht staat op het punt te beginnen. Mevrouw u heeft een privĂ© en geen zakelijk contract met ons afgesloten en dan heeft reparatie bij ons geen haast.

    Aangezien ik een P. computer heb, willen ze de computer nog wel repareren voor 36 Euro. Ik ga hiermee akkoord. Ik moet een brief ondertekenen waarin staat dat ik akkoord ga met wissen van alle bestanden en dat ik op de hoogte ben dat het 36 Euro gaat kosten. Daarnaast krijg ik nog een geweldige 6 pagina tellende gedrukte folder "Koop en Garantie - zorgeloos genieten van uw aankoop" mee. Bij het ondertekenen ga ik ook met de kleine letters in deze folder akkoord. Ik vind het allemaal best, want ik wil dat mijn computer nu gemaakt wordt.
    x
  • 12 oktober: ik heb een week lang niets gehoord en dus bel ik naar het 0900 service nummer en krijg het volgende te horen "Nee, mevrouw uw computer is nog niet in reparatie, een reparatie kan 1-4 weken duren, dat staat in de brief die u bij afgifte heeft ondertekend". Ik kijk op de brief maar zie het nergens staan. Ik berust in mijn lot, wetende dat het nog 3 weken kan duren voordat werkcomputer en ik weer herhenigd worden.
    x
  • 23 oktober: het is zaterdag, en ik vind het te lang duren, en dus bel ik weer met het service nummer. Nee, mevrouw uw computer is nog voor reparatie in Eindhoven en er wordt op een akkoord van uw hand gewacht alvorens we verder met de reparatie kunnen. "Wattuh?" Blijken ze een akkoord nodig te hebben voor iets. Iets, ja want bij de klantenservice kunnen ze niet achterhalen waarvoor het is. En die vraag voor een akkoord hebben ze dus per mail en per post gesteld. Nou, ik heb nooit een mail of brief van het bedrijf P. ontvangen, en dat zeg ik dus. Klantenservice jongen/man antwoord dat hij komende maandag (gisteren) de brief wederom zal posten.
    x
  • 26 oktober: En vandaag zat hij dus bij de post. En toen brak mijn klomp.... blijkt het een brief, waarin wordt gevraagd of ik akkoord ga met de 36 Euro reparatiekosten...... ik was hiermee toch al akoord gegaan toen ik mijn computer bij P. te A. afleverde? En als ik niet aan die reparatiekosten wil voldoen dan gelieve 48 Euro over te maken naar P. voor de administratiekosten van alle onderzoek/verzendkosten. Inmiddels heb ik het geld overgemaakt maar moet ik de brief met akkoord nog posten .... Ik vrees dat het nog wel even duurt voordat ik mijn computer terug heb....


x

5 opmerkingen:

  1. Ooooh wat irritant!!!!!!!! Ik ben momenteel bezig met mijn 2e Dell en ik kan niet anders zeggen dat ik ook zonder contract perfect wordt geholpen! Die gasten daar worden op zijn Amerikaans afgerekend op service en klanttevredenheid dus ze doen er werkelijkheid alles aan om snel en goed de boel weer draaiende te krijgen. Maargoed daar heb jij nu niks aan aangezien je een computer hebt... En volgens mij werk je op Apple toch? Misschien eens langsgaan bij die prutsers?
    Gr. Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aarghh daar krijg je toch een kunstkop van....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, irritant zeg. Ik herken de frustratie. Ik woon nu al meer dan een jaar in Wales en loop nog steeds (!) met NEM (Nederlandse Energie Maatschappij) over een afrekennota te bakkeleien.

    Ik hoop dat je snel je computer terugkrijgt!
    Saxa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaaaaargh... Verschrikkelijk, de bureaucratie bij dat soort bedrijven. Ik hoop dat je nu snel je computer terug hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, en dat terwijl je een servicecontract hebt?

    Hier weet J. gelukkig de meeste computerproblemen op te lossen en als dat niet lukt, hebben we nog een expert in de vriendenkring. Mijn computer is mijn favoriete apparaat (weliswaar op de voet gevolgd door mijn afwasmachine) en ik moet er echt, echt niet aan denken om hem zo lang kwijt te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

¾