donderdag 7 oktober 2010

veel tekst maar ook een lief eerste filmpje ...

Ik zit te tikken met een ziekig kindje op schoot. Het meisje was vannacht ziek. Blaffend hoesten, zwaar ademenen en overgeven, en voelde warm aan. Na een paracetamol viel het meisje gelukkig weer snel in slaap. Vanochtend de jongens naar school gebracht, O d o bij het kinderdagverblijf afgezet en dochter mee naar huis genomen.

Eigenlijk moet ik heel hard werken, want ik heb een belangrijke opdracht gekregen die ik goed moet aanpakken. Maar ja, met een computer in de reparatie, en een reservecomputer die erg langzaam is en nu ook een ziekig meisje thuis, komt van dat werken niet veel. Ik vraag me daarom ook af waarom ik O d o ook niet gewoon thuis heb gehouden? Want dan is het ook logischer om gebruik te maken van een ruildag. Maar, dat heb ik niet gedaan, want als B e r b e r op bed ligt kan er natuurlijk nog gewerkt worden ...

Tja, dat werken en die opdracht .... Tot eind december ben ik weer even onder de pannen met opdrachten. Gelukkig wel, maar aan de andere kant is er dan ook geen ruimte voor het overpeinzen van dingen, te denken over mijn grote ommezwaai. Ik weet dat ik namelijk niet genoeg heb aan de 16 uren per week om de opdracht te voltooien, ik heb altijd meer tijd nodig. Dat zit in mijn aard, ik ben te perfectionistisch en denk teveel na over inhoud en uitvoering en zie graag beren op mijn weg. Erg moeilijk om daar verandering in te brengen. Dit betekent dus dat ik ook in de weekenden en avonden zal gaan werken. Met als gevolg geen tijd voor leuke dingen en een huishouden dat in de soep gaat lopen. Ik ben absoluut niet het voorbeeld van een vrouw die goed is in het hoog houden van verschillende ballen of die het multi-tasken onder de knie├źn heeft.

En vorig weekend had ik dus de schrik van mijn leven. De computer startte niet meer. Na een auto restore startte de computer gelukkig weer, maar bleek bij het openen van de verkenner al mijn bestanden weg te zijn. Aangezien ik sinds begin 2009 geen backup meer had gedraaid van de foto's betekende dit ook het verdwijnen van alle foto's en filmpjes van een pasgeboren B e r b e r. Ik heb werkelijk waar gehuild en was enorm boos op mijzelf dat ik niet eerder die backup heb gedraaid .... Gelukkig bleek er achteraf toch nog een recovery folder te bestaan waar al mijn foto's en filmpjes nog "gewoon" in stonden. Drie avonden heb ik besteed om 40 Gb te backuppen. En wordt mijn computer dus opnieuw geformatteerd en ge├»nstalleerd en krijg ik hem over 6 dagen weer terug!

Hier onder het eerste filmpje van B e r b e r, waarvan ik dacht het nooit meer terug te kunnen zien. Ben zo blij ...



8 opmerkingen:

  1. Ooh wat fijn dat je je foto's nog hebt (en dat enige filmpje :-))!!
    En ook heel fijn dat je volgende week je computer weer terug hebt! Blijft waardeloos als hij het niet doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een geluk dat je alles toch nog terug hebt gevonden!
    Succes met het werk en alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Which reminds me, dat ik mijn laptop niet meer heb gebackupt sinds de start van mijn zwangerschapsverlof - dan doe je dat soort dingen "handig". En nu is het beste jong dik 1 jaar... ahum, thanks voor de post!
    Enne, multitasken komt toch echt goed hoor. Is en blijft een vrouwending, gewoon op vertrouwen (sprak de perfectionistische onderneemster haha!).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Huize Steen: ik kan niet meer bij je logjes komen. Ik zie wel je banner en de berichtenbalk, maar verder helemaal niets. Klopt dat, of is er iets aan mijn kant helemaal verkeerd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief filmpje. Fijn dat je alles weer terug hebt. En tja, ik moet ook nodig aan de slag om al mijn foto's eens te backuppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm dat is wel vreemd....Ik heb daar nog niemand anders over gehoord. Maar ik zal eens kijken of ik er wat aan kan doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfieieieiw, kom jij goed weg! Wat een geluk dat je de foto's en filmpjes nog teruggevonden hebt! En wat een schattig filmpje, prachtig zo'n net geboren baby'tje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, dat is ook een nachtmerrie van mij, al mijn foto's kwijt zijn die op de pc staan, ik ga ze maar eens snel even op een externe harddisk zetten of cd-rom.
    Wat een geluk dat je ze toch nog kon terug vinden, dat wil je echt niet kwijt zijn.

    Sterkte met je werk en je zieke meisje, is ze al iets opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen

¾