dinsdag 9 november 2010

ik zocht een paar knopen ...

Van twee spijkerbroeken van de kinderen waren respectievelijk 1 en 2 knopen van het knoopschatenelastiek, om de broeken passend te krijgen, kwijtgeraakt. Meestal bewaar ik de reservesetjes met knopen, die meestal bij dit soort broeken bijgevoegd is, in het bakje met luiers op de commode (logisch toch?). Maar in een driftig opruimmoment heb ik deze zakjes weggegooid. En aangezien ik helaas geen grote doos met honderden knopen op voorraad heb, moest ik op zoek naar losse knopen ergens in het huis. Op een gegeven moment kwam ik bij mijn "verzamel" lade in de gang onder de kapstok terecht. Zo'n lade waar alles in belandt als je je jaszaken leeghaalt, of waar "dingen" in verdwijnen omdat je niet zo goed weet waar je ze moet opbergen omdat ze eigenlijk uniek in hun soort zijn en je daar nog geen doos voor hebt. Of "dingen" waarvan je nog niet weet of je ze bewaren wil of niet. En tot slot "dingen" waarbij het handig is ze altijd bij de hand hebben.

Het gevolg was dat ik de lade ging leeghalen, de "dingen" sorteerde, sommige "dingen" weggooide, en andere "dingen" een definitieve plek gaf, de lade uitsopte en toen de overgebleven "dingen" weer redelijk geordend de lade in mikte, en toen had ik nog steeds geen ene knoop gevonden. Zie hieronder een kort fotoverslagje.




Gelukkig bleek na een telefoontje gepleegd te hebben met man, dat hij op een geheime plek ook nog een verzameling reserve knopen had liggen ...



7 opmerkingen:

  1. Hé zo'n la heb ik ook ;-) Of..eigenlijk wel 3 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat grappig zo'n bonte verzameling! Zie ik daar nu ook nog een paar dikke-buik-foto's liggen ;-)
    De knopenzoektocht is gelukkig ook nog goed afgelopen.

    P.S. Nog gefeliciteerd met je éénjarig blogjubileum. Liep ik zomaar achter en heb ik ook nog je give-away gemist.. Maar goed alsnog hieperdepiep hoera!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om dat eens te zien op foto! Ik heb echt tig van dergelijke doosjes en dozen. Knopen, eens even kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie ik daar nou pengrepen liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor die knopen zou ik echt vriendlief niet te hoeven raadplegen... Ik gooi ze stiekem ook altijd weg, maar gelukkig heeft mijn moeder een doos knopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die knopen in zakjes...jaaaaa, ik kom ze altijd tegen, heb daar ook geen vaste plek voor, maar als ik er één nodig heb betwijfel ik of ik hem inderdaad zal vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker voldoenend zo op te ruimen en te ordenen! Wou dat je ook bij mij eens aan de slag zou kunnen.... wij hebben wel tig plekken zo door het huis! En wat me trouwens ook opviel: Geen legostukjes! Die hebben jullie dan vast wel in 1 doos zitten?! X Joze

    BeantwoordenVerwijderen

¾