zaterdag 27 november 2010

onderkennen ...

, x
Soms overvalt het me,
de gedachte dat jij,
niet nog jaren zal leven.
Misschien wel maanden,
niemand die het weet.
Gelukkig maar,
want jij bent een taaie.
Ik vind het irritant,
dat ik bij alles denk,
dit is misschien wel de laatste keer,
een verjaardag,
Sinterklaas of
Kerst.
Zou het liefst,
elke dag even bij je willen zijn.
Vragen over jou,
je moeder, je vader,
en wat je werkelijk denkt.
Maar dat gaat niet,
en moet daarom een manier bedenken,
om je te laten weten,
dat ik elke dag
toch een heel klein beetje,
bij je ben.


9 opmerkingen:

  1. Mooi en herkenbaar...
    In de decembermaand komen deze gedachten toch altijd vaker naar boven, althans bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. En een beetje verdrietig. Geen idee wat ik er eigenlijk van moet zeggen, maar ben genoeg onder de indruk om toch een reactie achter te willen laten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een mooie woorden zijn dit. Gevoelig, intens, hartverscheurend eigenlijk. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word er ook even stil van, intense gevoelens en woorden die raken. Ook heel mooi eigenlijk om wel even zo stil te staan want niemand van ons weet natuurlijk wat de toekomst brengt, we zijn zo enorm kwetsbaar. Dikke X van mij, Joze

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel, heel mooi verwoord. Liefdevol, teder over zo'n moeilijk onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen

¾