donderdag 16 december 2010

een slinger ....

Een dik jaar lees ik nu de website "Under the Sycamore" van Ashley Ann. Ashley is een moeder van drie jongens en een meisje, ongeveer in dezelfde leeftijd als mijn kinderen. Mijn bewondering voor haar is groot, aangezien zij naast het runnen van een jong gezin ook nog eens bijzonder creatief en productief is. Ze heeft van haar hobby haar beroep gemaakt en maakt hele mooie foto's (geeft daarbij tips) van haar gezin en creatieve uitspattingen. Haar DIY's zijn fantastisch en inspiratievol! Zo maakte zij van een oud garenklosje een fotostandaard. Hoe ingenieus is dat! Deze komt dus ook nog eens op mijn todo-list te staan. Nog één van mijn favorieten zijn de verfijsjes (paint popsicles), waarmee kinderen in de zomer aan de slag kunnen.

Maar nu tot de kern van dit logje. Ashley maakte voor de verjaardag van haar dochter erg leuke slingers. Gewoon door het aan elkaar naaien van papieren rondjes! En ik dacht, dat kan ik ook .... En dus kocht ik een papershaper, pakte de naaimachine en ging aan de slag.


Een tijdje geleden kocht ik al de engeltjes van Jurianne Matter,
en zocht papiertjes die goed bij deze engeltjes kleurden.


Ik maakte keurige stapeltjes,
en kwam erachter dat ik meer papier nodig had.
Van de leuke papiertjes die ik had,
kon ik niet genoeg rondjes maken.

En dus ging ik op zoek, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Er is niet zo heel veel leuk dubbelzijdig gedrukt papier.

En als je een leuk velletje vindt, dan blijkt de achterkant
vervolgens niet zo leuk bedrukt te zijn.
Toch kocht ik bij een hobbywinkel was scrappapier,
en maakte meer rondjes.

En zo ontstond er een hele lange slinger,
van aan elkaar genaaide rondjes papier.


Excuses voor de slechte foto's. Het was vandaag zulk donker weer,
dat het maken van niet bewogen foto's zonder flitser en standaard,
voor mij onmogelijk was.

De engeltjes gefotografeerd tegen een witte achtergrond,
vind ik het mooist.

En daarna hangend aan een witte tak, tegen een gele achtergrond.

Al met al, een leuk experiment. Jammer dat niemand van jullie het geraden heeft. Ik vind alleen wel, dat het een te bont geheel geworden is. Ik denk dat een slinger bestaande uit papieren rondjes van één kleur, mooier was geweest. Misschien ga ik dat de komende weken nog wel een keer doen.


14 opmerkingen:

  1. wat ontzettend leuk!!! dat had ik inderdaad niet kunnen raden :)
    Het is bont, maar ook wel heel erg vrolijk, dus ook extra feestelijk!! en daar zijn slingers toch voor bedoeld ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk! Ik vind het juist wel leuk, dat bonte :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Ik zat er niet ver naast met m'n vlaggetjeslijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees dezelfde blog ;-), zo leuk! Maar jouw slinger is ook ontzettend leuk geworden! Ben je weer helemaal opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zou je zo'n papercutter ook in vilt kunnen gebruiken, denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Te bont? Te bont? Pléase, er nooit zoiets als te bont - zeker niet in deze donkere dagen. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, ik heb echt bewondering voor creatievelingen. Helaas kan ik niet veel anders daar ernaar kijken, maar goed, er moeten natuurlijk ook mensen zijn die gewoon genieten van al dat moois! Ik vind het met al die verschillende kleurtjes trouwens juist hartstikke leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is het niet snel te bont, dus ik ben helemaal onder de indruk. Leuk hè, sommige van die Amerikaanse blogs! Ik heb er ook een rijtje van in mijn feedreader staan. Deze kende ik nog niet, ik ga er eens een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Wat een superapparaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Mellody: een beetje gelijk heb je wel ;-)

    @Moetjatja: ik moet even kijken of ik nog ergens een stukje vilt heb liggen en zal het dan proberen. Wordt vervolgd dus!

    @Gekakel: ik voel me best wel weer OK - maar op dit moment wordt wel het één en ander onderzocht. Lief dat je er naar vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen

¾