donderdag 2 december 2010

even snel tussendoor ...

Buiten is het nu schemerig, en ik hoor kinderen spelen. Dat herinnert mij zo aan vroeger als je als kind lekker spelend in de sneeuw helemaal in je eigen wereld opgaat. Het wordt donker, maar ook stiller, het lijkt wel of juist als het schemert, de sneeuw het geluid meer dempt. Het is ook wel spannend dat het schemert, want Sint en Piet rijden nog net niet over de daken. Eigenlijk moet ik naar binnen, we moeten eten, maar dat wil ik niet. Ik wil spelen in de sneeuw, want misschien ligt het er morgen niet meer. Eigenlijk zou ik dat juist nu ook samen met mijn eigen kinderen moeten doen ...

... maar hup terugschakelen naar de werkelijkheid en stoppen met dagdromen en verder met het werk. Maar deze periode, en dan ook nog eens met sneeuw, is wel heel speciaal!

3 opmerkingen:

  1. mooie jeugdherinnering dus! Gek he, dat spelen in de sneeuw nu toch niet meer zo magisch is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geniet er ook echt van. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik andere dingen had gedaan als er geen sneeuw had gelegen. Nu blijf ik lekker thuis!

    BeantwoordenVerwijderen

¾