dinsdag 7 december 2010

vluchten, associëren en feliciteren ...

Ik heb nogal de neiging om te vluchten als ik lastige dingen moet gaan doen. Meestal vlucht ik dan in het doelloos surfen op het Internet. Etsy is dan mijn ideale toevluchtsoord omdat je dan altijd wel leuke dingen of ideeën tegenkomt. Zo ook afgelopen zondag. Ik was een beetje aan het klikken op Etsy, toen mijn oog op onderstaand plaatje viel.


Nu draaien mijn hersenen altijd overuren voornamelijk omdat ik bij alles wat ik zie, hoor of lees automatisch associaties oproep. Zo ook bovenstaand plaatje. Het plaatje deed mij denken aan de banner van Zevendwergen. Een blog, bijgehouden door Annemiek, die ik volg sinds ik aan "Deze week zag ik " mee doe. Alleen waren het maar zes poppetjes in plaats van zeven, wat jammer ...
Nieuwsgierig naar meer van zulke leuke plaatjes, klikte ik naar de betreffende Etsy shop van FeeVertelaine, en vond nog meer leuke foto's van deze poppetjes. En kijk nou, geen zes maar toch zeven poppetjes. Dit kan geen toeval meer zijn, toch ...
  

De foto's bewaarde ik, gewoon omdat een heel leuk idee is, en misschien leuk om zelf een keer te maken.

Maar vanmorgen toen ik het logje van Zevendwergen las, zag ik dat Annemiek vandaag precies 5 jaar is getrouwd. En toen moest ik dit logje wel plaatsen ... omdat het allemaal zo toevallig is (misschien raar, maar zo ben en denk ik).

Annemiek, hierbij nogmaals de felicitaties voor jou en je lief. Ik had je bovenstaande poppetjes graag cadeau gegaan, maar deze riem met inhoud oversteeg mijn budget, misschien maak ik in de toekomst een eigen variant  ....

9 opmerkingen:

  1. Nou, wat lief Liene! Wat een cadeautje, dit logje. En de poppetjes zijn inderdaad heel leuk. Ik ga ook eens snuffelen op dit Etsy-shopje.

    Dankjewel!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van jou! Dat met die associaties heb ik ook en mijn lief nog véél erger! GEK kun je ervan worden, wij tenminste. Maar het is ook een teken van creativiteit. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief! Zowel jouw logje en associaties als die dwergjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk, die poppetjes! En wat ben jij toch een lieverd dat je zo aan haar denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aaaah wat leuk!! Mijn associatie met het eerste fotootje was trouwens gelijk: hé, dat is mijn gezin!! Papa en mama, grote zoon, dan de tweeling en nog een kleine uk, zo grappig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een schattige poppetjes!! heel erg leuk!
    Ik ben hier pas net op je blog gestrand en zie nu al erg veel leuks.
    Gezellig dat je volger bij mij (handige An) bent geworden. Ik ga nu nog even bij jou rondneuzen....
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ps.
    Toen ik je blogtitel zag kreeg ik meteen volgend liedje in mijn hoofd..:)

    Zomaar een dag
    Waarin ik zelf alles mag
    Zomaar een dag
    Zomaar een dag
    En wat er ook gebeurt ik lach
    En al giet het pijpenstelen
    Moet ik al mijn dekens delen
    Of ze zeggen met zovelen dat ik nooit meer zingen mag
    Het kan me nu niet schelen
    Wat het is zomaar mijn dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Anneke, hé wat een leuk liedje, ken ik nog niet, door wie is het geschreven, weet jij dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @liene; het is geschreven door paul de leeuw en cor bakker voor het songfestival waar willeke alberti het zingt...ben ik net achter gekomen,haha. Ik ken het eigenlijk van een tvprogramma van vroeger. het was de titelsong van 'pluk de dag' met Ron Boszhard.
    http://www.youtube.com/watch?v=du0d-U7IGmE

    BeantwoordenVerwijderen

¾