dinsdag 21 december 2010

was het toch erg genieten ...

x
Zo nu en dan,
zit je zondagavond op de bank,
met een erg onbevredigend gevoel,
over het weekend.

Nog steeds ligt er overal,
opgevouwen, ongevouwen en vieze was,
is het huis nog niet opgeruimd,
en is er alleen maar gezogen.

En heb je het gevoel dat je het afgelopen weekend,
niet veel verder bent gekomen....,
en dat er niet veel is gebeurd of ondernomen.

Echter, toen ik afgelopen zondagavond,
terugkeek op het weekend,
bedacht ik me dat we toch,
heel veel hadden gedaan.

En dat er heel veel,
kleine geluksmomentjes,
waren geweest.

Het weekend begon goed.

Vrijdagmiddag, met de aanvang van de vakantie,
zag ik twee hele blijde snoetjes,
ds-end op de bank.


Ging we later die middag naar een kinderfeestje,
waar we werden getrakteerd op heerlijke snert.

Alhoewel de zaterdag altijd in het teken staat,
van boodschappen doen.

Werd er tussen neus en lippen door,
een hele mooie tweedehands fiets,
voor oudste gekocht.
Wordt nu zijn oude fiets opgeknapt,
en doorgeschoven naar zoon nummer twee,
zodat hij niet meer op een te kleine fiets,
hoeft te fietsen.

Kijk eens naar de gelukzalige lach van oudste zoon,
toen hij totaal onverwacht de nieuwe fiets
mee naar huis mocht nemen.


Overigens ook voor ons onverwacht,
daar man met zoon ter orientatie op pad gingen.

Maar ja, als er een goede deal valt te sluiten,
dan moet je niet wachten.

Verder ging ik helemaal los met het naaien van nog meer slingers.
Kozen de zonen mooie kleuren uit,
en hingen we de slingers op in hun slaapkamer.


Viel er natuurlijk erg veel sneeuw.


Maakte ik kitsche kerststukjes.


En nadat de kerstboom een dag lang,
in de gang was ontdooid,
versierde we de kerstboom
(ook heel kitsch)


Op zondagochtend, terwijl wij
de krant op de bank lazen.

Genoten wij vanaf de bank van ...

de kerstboom,

een meisje half in haar pyama en maillot,

en spelende kinderen.

Natuurlijk werd er ook gehuild,
en veel gekke bekken getrokken.


Gingen man en ik naar boven om,
knieschot nummer één op te ruimen.

Werden er in de vele dozen,
oude zakjes met zeer oude pottenbakkers gevonden.
Althans zou noemde ik ze vroeger,
van die kleigebakken knikkers. 


Werd de inhoud van de dozen,
die teruggingen achter het knieschot,
gefotgrafeerd.

En vonden we door toearegs gemaakt leren doosje (uit Mali)
met Braziliaans en Afrikaans geld.


Ook vonden we nog een doosje,
met onze nieuwejaarswensen voor
2004, waarvan zijn uitgekomen:

"een broertje of zusje voor oudste"
"een nieuw huis, met tuin en bad"

Mooi toch ...

...

en er werd natuurlijk buiten in de sneeuw gespeeld.

Zie vooral de oudste genieten, terwijl hij constant
verkondigd dat hij sneeuw h..t.



En oh ja, breide ik er ook nog op los.


... best wel een zeer bevredigend weekend toch?!


En zit ik nu door de ijsbloemen op het raam,
naar buiten te kijken.




12 opmerkingen:

  1. Nou dat was zeker een lekker weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n relaas van activiteiten met foto's ,en zo te zien is de stofzuiger toch nog uit de kast geweest, want ik zie hem op de foto! Wat betreft die schone gevouwen en ongevouwen was... ach, als je het wèl gedaan had, dan lag er nu weer een stapel. Dus niet anders dan anders toch?
    Even nieuwsgierig hoor..;Wat ben je aan het breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk weekend is dat geweest, en wat leuk in beeld gebracht :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er prima uit. Van warm naar koud en weer terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk dat blije snoetje van je zoon op zn nieuwe fiets :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig weekend dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, zo'n weekend!! Ik ben ook wel benieuwd wat je breit...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Mellody en @Annemiek: een hele eenvoudige ribbelsjaal, passend bij de broche die ik van Twee meisjes kreeg. Ik hoop dat hij heel leuk wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel de was doen geeft immers ook geen goed gevoel, alleen maar 'gewoon'. Dit was een fijn weekend, veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, jij had een heeeerlijk weekend! Die slingers zijn te gek! Geen zorgen om schoonmaken of stofzuigen, het geluk van afgelopen weekend, daar gaat het om. De rest komt gaandeweg de week vanzelf wel weer. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig gevangen in woord en beeld, ik word er helemaal warm van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een druk weekend!
    Ik word al moe als ik het lees ;-)

    Heerlijke foto's van je kinderen, en volgens mij heb jij zin in de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen

¾