zondag 19 december 2010

wat tips en trucjes ...

x
Zo nu en dan krijg ik de vraag met welk programma ik mijn foto's bewerk, of waar ik die plakbandjes vandaan haal. Meestal geef ik dan antwoord per mail, maar ik bedacht me dat ik het ook gewoon op mijn blog kan zetten. Lekker makkelijk. Ik heb drie bronnen die ik voor de fotobewerkingen gebruik, namelijk:

Ik zal in het kort uitleggen wat je met deze programma's allemaal kunt doen. Ik zal daar voor- en na foto's bij gebruiken, te beginnen met Picnik. 

Picnik is een online fotobewerkingsprogramma. Via de site laad je je foto, waar na je allerlei basis bewerkingen op de foto's kan loslaten, zoals: contrast instellen, foto bijsnijden, de grootte veranderen, scherper maken, enzovoort.


Daarnaast kan je ervoor kiezen je foto te "boosten", een "zeventiger" jaren look mee te geven of bijvoorbeeld te transformeren naar "sepia" kleuren.


Ook kan je allerlei dingen aan je foto toevoegen, zoals tekst, labels, allerlei soorten randen van bloemen tot rouwranden. Picnik biedt ook seizoensgerelateerde items aan. Zo kan je in oktober allerlei Haloween gerelateerde dingen toevoegen en nu met de Kerst kan je met sneeuw strooien of kerstboompjes op je foto's plaatsen.

Echter, er zijn ook toepassingen die je alleen kan gebruiken als je een abonnement neemt ... die ik overigens niet heb.

Nu naar Pugly Pixel. Ik kwam terecht op Pugly Pixel via "Under the sycamore", een blog waarover ik in een eerder logje al sprak.


Op deze website moet je wel even zoeken naar de free-downloads, want er wordt ook heel veel aangeboden waar je voor moet betalen.
Voor onderstaande foto's heb ik de volgende downloads gebruikt:
  1. Vintage Fabric Deco Tapes
  2. Scallop and Starburst Medallions
  3. Tape Strips (Solid Sequel)
  4. Tape Strips
En er is nog veel meer te vinden. Gewoon dus even goed rondneuzen op deze website.

En als je niet over een Iphone beschikt, kan je via Polardroid toch hele mooie polaroids van hoge resolutie maken. Je kan er zelfs voor kiezen (via settings) om vingerafdrukken op je polaroid te plaatsen, dat trucje heb ik dan weer geleerd van een vriendin.



Dus heel veel plezier met het experimenteren met deze toepassingen, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.



6 opmerkingen:

  1. Ooh dat ziet er leuk uit, ik ga er straks eens even naar kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. Dat had ik nou net nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideeën. Ik bewerk m'n foto's met Photobucket. Daar kan je ook van die mooie slideshows maken. Ook Picasa heeft leuke mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi die laatste foto... echt een van deze tijd: huilend kind met uitgestrekte armpjes, maar eerst even een foto maken... *proest*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo!

    Voor school moet ik een projectwerkstuk maken voor het vak biologie.De onderwerpsvraag is 'Wat zijn de eetgewoontes van kinderen'. Ik moet hiervoor interviews afnemen met verschillende kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 12. Ook moet ik eetdagboeken bijsluiten van tenminste 5 kinderen uit dezelfde leeftijdsgroep. Ik vroeg mij af of u hier misschien aan mee zou willen werken door een week voor mij bij te houden wat uw kind(eren) eten op een dag. U zou mij er enorm mee helpen! Zou u contact op willen nemen met mij? Mijn emailadres is evidalmaijer@gmail.com. Ik kan u uiteraard ook uitgebreidere informatie geven. Voelt u zich absoluut tot niets verplicht! Ik stel deze vraag aan meerderen.

    Alvast bedankt,
    Evi

    BeantwoordenVerwijderen

¾