vrijdag 4 februari 2011

deze week zag ik ... (18)


Gisteravond tijdens het radioprogramma
"Casa Luna" op Radio 1,
werd Marcel Sijm, regisseur van de opera
"Legende, de ontsporing van Meneer Prikkebeen"
geïnterviewd.

Op dat moment sliep ik al bijna,
dus ik weet niet zeker
of ik het helemaal
juist heb geregistreerd.
Maar het ging over engelen
die uit de hemel vielen,
als metafoor voor het volwassen worden.

Daarna omschreef de regisseur wat hij onder
volwassen worden verstond.
Het was zoiets als:
de tijd is afgelopen dat je als engel
op een wolkje op je lauweren kan rusten,
en je "gedwongen" wordt,
afstand te doen van deze bevoorrechte plek,
om je verantwoordelijkheid
te nemen ...

Maar dan dus in een andere
en vooral betere bewoording.

Helemaal weet ik het dus niet meer,
want ik was al bijna in slaap ;-)


"Deze week zag ik..." is een initiatief van Daan en Roos,
geinspireerd op Jill's "Today I Saw"


8 opmerkingen:

  1. Bij onze beide groet jongens zag ik in groep 8/klas 1 zo'n omslagpunt dat ik 'landden' noem, hangt er mee samen. Mooi in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. edit: groet = grote & landen kan wel met 1 d :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was het echt bijna half 1? Snap ik dat je bijna sliep!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hoeven het onszelf niet zo moeilijk te maken.
    Hou lekker het kind in je. Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk moeten wij volwassenen onze verantwoordelijkheid nemen. Maar we mogen ook nog gewoon genieten van het leven hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo waar! Het is lang geleden dat ik in bed een nachtelijke radioluisteraar was, maar ik herken nog wel het gevoel! Nu alleen nog casa luna in de auto, maar dan ben ik meestal wel wat wakkerder. Fijn dat het goed was met het hartje van je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben nog niet helemaal wakker, maar zolang het kind in je leeft, leef je voort. Denk ik tenminste.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ken deze radio station niet, ik luister vaak naar de radio via internet, ik zet deze bij mijn lijstje!
    volgens mij gaat het kind zijn en het volwassen zijn hand in hand!

    BeantwoordenVerwijderen

¾