maandag 7 februari 2011

home sweet home ... (1)

x
Ik begin bij onze voordeur...

Wij wonen in een doorsnee jaren '70 rijtjeswoning.

We zijn de 3e bewoners van dit huis.

De 1e bewoners,
namen de voordeur mee uit
het ouderlijk huis van één van de ouders
een jaren '30 woning blijkbaar.

Misschien een tang op een varken ...
een jaren '30 deur in een jaren '70 woning.

Maar het maakt voor mij,
dat de woning,
net dat extra heeft,
wat het onderscheidbaar maakt
van de andere indentieke woningen
in de straat.


De deur heeft hele mooie glas in lood ramen.
met hele mooie kleuren ...

twee tinten paars,
en geel.

Zo mooi als de zon er door schijnt ...


Het glas is er niet zo best meer aan toe,
wat de raampjes misschien
nog specialer maakt.

Eén raampje kan open,
met een heel mooi klein koper krukje.

Een dergelijk raampje,
zat er ook in het huis
waar ik ben geboren....

En dus voelt het als "thuis"
als ik dagelijks
deze deur zie.


Voor meer Home Sweet Home,

14 opmerkingen:

  1. wat leuk! en wat een pracht van een deur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige entree! Leuk dat je meedoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van jaren '30 woningen, just vanwege hun authentieke details. Mooi, zo'n voordeur met een verhaal. Ben benieuwd naar het vervolg, want wat ik tot nu toe heb gezien van jullie huis vond ik érg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie deur! Daar houd ik van... Helaas (nouja helaas) hier een nieuwbouwhuis. En varkens en tangen, ja. Dus geen glas-in-lood.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige deur! Ik ben dol op glas-in-lood.

    Leuk dat je meedoet met Home sweet home.

    Groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie deur! Prachtig zo het licht door de raampjes valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik durf bijna niet te zeggen dat ik liever een strakke, moderne deur heb...

    Al vind ik het bij een ander wel altijd erg mooi.
    En zo'n raampje zou voor mij ook ideaal, ik ben nog al bang aangelegd...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Nicolle: Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak! Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad, anders had ik je deur moeten komen halen! Best fris in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie deur. Dat is fijn binnenkomen bij jullie :o)

    BeantwoordenVerwijderen

¾