maandag 21 februari 2011

home sweet home ... (3)

Vandaag een kijkje in de slaapkamer,
vanjongste zoon en dochter.
.Dochter, wordt sinds een week of twee
's nachts niet meer wakker.
.En dus durfde we het aan,
om haar naar de kamer
van O d o te verhuizen,
en daarmee liet ze een lege plek
achter op onze slaapkamer.


En dus moest de slaapkamer van jongste zoon,
veranderd worden.
.
Na wat heen- en weer geschuif door man,
kom je nu zo de kamer binnen.
Rechts zie je een kast staan,
die we dwars op de muur hebben gezet.
Op deze wijze wordt de kamer
verdeeld in een ruimte voor O d o, zie rechts,
en een ruimte voor B e r b er, links.

O d o zijn bed staat met het hoofdeinde
tegen de achterkant van de kast.

Vijf jaar geleden, toen de slaapkamer nog
in het bezit van oudste 2 was,
schilderde ik zeewier op de muur,
want de kamer moest toen een
vissenthema krijgen.
.Zo hangt er bijvoorbeeld nog eenvissenmobiel


Eigenlijk ben ik daar nu op uitgekeken,
En zou de kamer het liefst,
opnieuw verven.
Maar ik weet dat deze slaapkamer
in de nabije toekomst,
de ouderlijke slaapkamer wordt.

En eigenlijk is het,
met het zeewier tegen de muur,
een heel gezellig hoekje voor zoon.
.Nu wil ik de achterkant,
van de kast nog behangen met een
leuk behangetje,
van bijvoorbeeld Ferm Living.


Echter, ik vind dit behang
een beetje te duur.
En dus moet ik nog
een alternatief bedenken.

Bijvoorbeeld met het bekleden van deze stof.

waarvan ik al wel een
halve meter heb,
maar wat dus nog
niet genoeg is.

Het hoekje van dochter,
kijk je vanaf O d o zijn plek zo in.

Nu moeten de spulletjes,
van zoon en dochter nog
een eigen plekje krijgen.
.
Het boomhuis,
wat vroeger van mij is geweest.



En waarvan het,
hondenhokje weer,
opgespeurd moet worden.

Het oude radiootje van man,

en het nieuwe oude radiootje,
die zoon voor zijn verjaardag
kreeg van een nicht.

En dan moet er nog een
speciaal plekje komen

voor de haan,

die gaat kraaien als het licht wordt.

Kukkelekuu!
En oh ja,

natuurlijk,
nog een heel bijzonder plekje

voor bambi.
x
x
Voor meer "Home Sweet Home"
zie Barbaramama


16 opmerkingen:

  1. Hoi, wat leuk ik vind die Bambi super lief!

    Fijne dag

    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed opgelost zo met de kast als scheiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een fijne spullen. mooie kamer voor zoon en dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, ziet er hip en fris uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kamer op die manier. Ben benieuwd hoe je de achterkant van de kast uiteindelijk gaat bekleden.
    Die haan kraait straks in de zomer toch zeker niet al om vijf uur 's ochtends?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kamer zeg, slim gedaan met die kast tegen dat bed.
    Ik heb laatst bij kleurmijninterieur.nl voor 15 euro behang op de kop getikt voor op Wolf's nieuwe kamer. (van Onszelf) Misschien eens kijken? Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooooooh Geweldig..dat boomhuis van Fisher Price had ik óók!!!!

    Leuke inkijk in de kamers van je kinderen. Erg leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk plekje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bekleden met stof, wat een goed idee, heb zelf ook nog wat geschikte 'achterkanten'. De autostof is prachtig, maar helaas niet meer in productie... Ik had hem heel graag weer ingekocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien kun je de achterkant half schoolbord en half magneetbord maken? Ik vind het een erg mooie kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Barbara! Dat boomhuis!!!!!! jaaaaa, dat had ik ook, was ik al weer vergeten, wat heb ik daar veel mee gespeeld! Leuk leuk leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A trip down memorylane! Het boomhuis, een plaatje en het brengt weer allerlei herinneringen naar boven.

    Geweldige kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Anki @Ram in Ravels: bedankt voor je leuke en nuttige tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik hartje oud speelgoed!! en die haan, die is te gek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste, Ik ben al een tijdje op zoek naar oude mooie 'Bambi's'. Waar heb jij de jouwe gekocht, gevonden? Hij is volledig wat ik zoek!
    Heb je soms leuke tips om oud speelgoed te kopen?

    Indien je wilt mag je mij mailen op het adres elly.pieters@telenet.be

    Groeten,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen

¾