zondag 6 maart 2011

even wat statistieken ....

Vanochtend trok dochter na 22 maanden minus 2 dagen, haar neus op voor de borst. Hiermee is er na 8 jaar en bijna 7 maanden een einde gekomen aan een hele mooie en intensieve periode van 36 maanden zwanger zijn en 13 + 9 + 12 + 22 = 56 maanden borstvoeding geven. Ofwel precies 3 jaar zwanger zijn en 4 jaar en 8 maanden borstvoeding geven. Eén jaar ging mijn lichaam met verlof om daarna nog eens 4 volle jaren in productie te gaan. Mijn lichaam heeft op haar top gefunctioneerd en is heel productief gebleken. Jammer, vind ik het zo nu en dan, dat mijn lichaam niet meer op die manier functioneel zal zijn ;-). Maar het is mooi geweest zo, heel mooi ... en vooral heel bijzonder!

de allereerste keer - 31 mei 2003


11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat goed van je. Ik neem mijn pet diep voor je af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow. Mijn kinderen trokken direct hun neus al op voor mijn borsten (hoewel ze best mooi zijn, vind ik zelf)

    En toch ook wel weer een beetje jammer he, het einde van zo'n periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super van je.
    Ik heb het zelf maar 4 maanden kunnen geven, toen ik ging werken ging mijn borstvoeding snel achteruit.
    Ik vond het heerlijk dat lijfje zo dicht tegen me aan.
    Had het echt langer vol willen houden, maar het kon jammer genoeg niet.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. top! Het begin vond ik altijd wel zwaar maar het moment waar de meeste stoppen word het een gemak en een geweldige ervaring.
    Knap van je en je kinderen krijgen een super start.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder! Ik heb persoonlijk niets met borstvoeding geven (door hele slechte start met Liv), maar kan er bij een ander soms haast jaloers op worden! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. buigt diep voor je. Zelf bij de eerste 1 jaar en nu bij de tweede zit ik op 8,5 maand. Verwacht niet dat er een nummer 3 komt, dus als jongste zijn neus ophaalt is het over. Ik hoop voorlopig niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het bij nummer 4 ook heel moeilijk om de laatste keer borstvoeding te geven. Het was op zijn eerste verjaardag en staat ook in mijn autobiografietjes als een bijzonder moment. Ook 36 maanden zwangerschap en jaren borstvoeding, net als jij. Heerlijk toch, dat oermoedergevoel.
    Fijn dat er in 30 jaar soms zo weinig veranderd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat is een hele mooie lange tijd! En hoe voelt het nu? Beetje weemoedig toch wel?
    Ik hoop nog even door te gaan, gelukkig vindt Abel mijn melk nog steeds lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat zal nog wel even wennen worden, ik vond het na 11 maand en 2 weken (bv - en ik wou zo graag een jaar!) al afkicken.
    mooi logje =)

    BeantwoordenVerwijderen

¾