maandag 14 maart 2011

home sweet home ... (6)

x
Vandaag zowaar maar één foto ....

Bij binnenkomst door de voordeur ...

is dit het eerste wat je ziet....


... een kastje aan de muur.

Ik kocht het bij de IKEA,
toen ik zwanger was van nummer 2,
niet wetende dat de gekleurde
vogelhuisjes ooit door spulletjes
van elk van onze 4 kinderen
bezet zou worden.

Onbewust hebben onze kinderen,
bij de geboorte
elk een kleur meegekregen,
mede omdat het geboortekaartje
in die bepaalde kleur was.

Voor:

B e n j a m i n / groen
L u c / blauw
O d o / oranje
B e r b e r / paars

Borden, bestek, bekers en ander spul,
heeft ieder kind in zijn eigen kleur.
Misschien een beetje burgerlijk,
maar eigenlijk ook wel makkelijk,
omdat zo ieder kind weet
wat zijn of haar beker is.

Maar ja, bij de vogelkastjes
is dat dus niet het geval,
en zal ik dus eigenlijk ooit
hier de verfkwast moeten hanteren.

Ik geloof dat ik dat
maar niet ga doen.


Voor meer Home Sweet Home,


P.S.
Het is hier even wat stiller,
omdat elk vrij uurtje,
wordt gestoken in
een opdracht
die snel
af
moet.
x

13 opmerkingen:

  1. Handig dat iedereen zijn eigen kleur heeft.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel handig ieder zijn eigen kleur! Scheelt ws ook een hoop ruzie :-) Leuk ding dat vogelhuisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat steekt er juist in? Zijn toch maar hele kleine spulletjes hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappig kastje.
    Succes met de opdracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk vogelhuisje :-0
    Ook hier hebben ze allemaal hun eigen kleur beker en eigen bordje. Alleen het bestek wisselt per dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Juist handig dat ieder kind een eigen kleur heeft!
    Ik ken een moeder van 5 (grote) zoons en die naaide in iedere spijkerbroek een gekleurd labeltje anders wist ze echt niet meer welke broek bij welke zoon hoorde. Ik vond dat zo'n goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook benieuwd wat er in die fleurige vogelhuisje zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige binnenkomst bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk zeg, die vogelhuisjes! En slim ook, elk kind een.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel handig, geen gegraai, overzichtelijk. Kortom een topidee prachtig vormgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grappig zo met die kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig kastje. Verkopen ze vast niet meer bij de ikea?

    BeantwoordenVerwijderen

¾