dinsdag 1 maart 2011

mijn ware kant ...



Ik zit weer eens in die fase van tekortschieten (op alle vlakken). Eén ervan is het eenvoudig "attent" zijn. Ik ben dat niet, ik heb wel de juiste bedoelingen, haal de kaarten in huis voor de betreffende persoon, maar doe er dan vervolgens niets mee. Of jawel, uiteindelijk doe ik er wel iets mee, ik schrijf ze en stuur ze op, maar eigenlijk schiet ik daarmee het doel voorbij. Gewoon omdat het moment waarop het "nodig" was, voorbij is. Zo ligt er nu bovenstaand stapeltje met kaarten klaar die ik nog wil schrijven en opsturen.

Daarnaast kreeg ik heel lief van "Anneke", een heuse award. Daarvoor heel veel dank, want het is heel fijn om te horen dat je mijn blog gezellig vindt.


Aan de award zijn enkele regels verbonden.

* Bedank en link terug naar de persoon die je de prijs gaf
* Deel 7 dingen over jezelf op je blog
* Reik de prijs uit aan 15 andere bloggers

Kortom, iets waar je even over na moet denken, want je wil dat goed doen, en dus stelde ik uit, en nog eens, en nog eens ... Oh, nog zo'n hele vervelende eigenschap van mij. Ik zou nu eigenlijk heel hard moeten werken, maar deze award blijft maar in mijn hoofd hangen, en dus moet ik het logje NU schrijven (dat is het voor- en nadeel van ZZP'er zijn).

Dus nu zeven dingen over mijzelf, ik heb er al twee prijs gegeven, dus heb er nog vijf te gaan...
  1. Ik ben niet verzorgend van aard, mijn lief gelukkig wel ;-)
  2. Ik word helemaal blij van leuke hebbedingen, en helaas heb ik voor dergelijke dingen een gat in mijn hand.
  3. Mijn lievelingseten is raapstelenstamppot met uitgebakken spekjes.
  4. Ik heel erg veel van fietsvakanties houd.
  5. En ik hou al sinds kinds af aan van mannelijke/stoere schoenen. Dr. Martens zijn mijn favoriet.
  6. Ik stroopwafels heel erg lekker vind, en daarom nu zeker 10 kg. moet afvallen.

    Oeps, dat waren er alweer 6 ..., dat maakt 8 in het totaal, en laat dat nu precies met geluksgetal zijn.
Ik weet het, lekker kort door de bocht, die zeven dingen over mij.... en daarom mogen jullie een vraag stellen over mij ... (als jullie willen, hoeft niet ...), ik zal deze heus op korte termijn beantwoorden.

Het uitreiken van de award aan 15 andere vind ik moeilijk, want ik waardeer alle blogs die ik lees, volg, of waar ik wel eens een berichtje achterlaat. En ik wil niemand tekort doen ....

Maar ik heb uiteindelijk toch een keuze kunnen maken. De award reik ik uit aan drie andere mede-bloggers. Deze drie blogs volg ik sinds ik blogs ben gaan lezen en bijhouden. De drie hebben met elkaar gemeen dat ze in het basisonderwijs werkzaam zijn, en daarvoor wil ik bij deze, mijn waardering voor hen uitspreken. Jullie zijn zo belangrijk, en vormen zo'n groot onderdeel van het leven van de kinderen, toch gemiddeld zo'n 6 uur per dag. Dat is ongeveer de helft van de tijd dat ze wakker zijn. Jullie leren onze kinderen vanalles en sturen ze daar waar nodig, ook nog eens bij op het gebied van waarden en normen ... Daarnaast krijgen jullie ook vaak te maken met de eigenaardigheden (positief en negatief) van onze kinderen (én diens ouders), en weten jullie om te gaan met 30 verschillende persoonlijkheden. Ik weet het niet zo goed te omschrijven, maar ik vind het knap wat jullie juffen en meesters doen!

Alledrie zijn het hele andere vrouwen, maar ze zijn alledrie helemaal hunzelf, zijn heel positief, hebben ontzettend veel energie, en schrijven over het dagelijks leven, helemaal zoals het is, gewoon uit het hart. Dank voor het feit dat jullie ons een kijkje in jullie leven gunnen. Nu *tromgeroffel*, de genomineerden zijn, in alfabetische volgorde ;-)

Mellody van Mellody's blog
Nicolle van liv-ing
Yvette van Yyvetteretteketet

Doe met deze award wat je wil ... voel je vooral niet verplicht ;-)

En toch, met het schrijven van dit logje, heb ik het gevoel dat ik zoveel anderen tekort doe. Niet alleen degene die hier lezen, maar ook de "anderen" die in mijn leven zo belangrijk zijn.... en daarom wil ik ook jullie die hier regelmatig lezen of een berichtje achterlaten, heel erg bedanken voor jullie interesse.... En de "anderen" kunnen binnenkort een kaartje, telefoontje of eigen maaksel verwachten ...

En zo werd het toch weer een rommelig, chaotisch en vooral lang raar logje ...., misschien moet ik 'm maar verwijderen en vervolgens ingekort weer plaatsen.

12 opmerkingen:

  1. Nee hoor niet inkorten is een heerlijk logje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Leuk, en heus verdiend! En nee joh, niet inkorten, ben je mal. Leest lekker zo:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat doe je eigenlijk voor werk, als zzp-er? Of had ik dat ergens hier kunnen lezen? (Ik lees al best lang en veel mee, maar weet het niet....)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat van die stroopwafels is herkenbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief dat, terechte, compliment (juist op deze dag!) aan de juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi, leuk dat je er nog wat mee gedaan hebt. maar zoiets is natuurlijk nooit een verplichting...
    Ik herken veel in je verhaal. Maar ik denk dat het vooral om de gedachte gaat. Uit je logjes, en ook weer uit dit verhaal, komt een heel warm hart naar voren...dus maak je niet druk, het zit wel goed ;)
    owja, en ik ben ook echt DOL op dr. Martens!! :)
    daarnaast ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat je zzp'er-schap inhoudt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tranen in mijn ogen kreeg ik er van! Ik las het stukje en dacht, wauw wat een compliment aan de leerkrachten... zie ik opeens mijn eigen logje staan! Heel erg bedankt! En om het niet te lang te laten duren heb ik het maar meteen aangepakt. En ik kon het niet laten om ook jou te noemen! Ik denk dat we op onze eigen manier van elkaar leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, niet inkorten, niet doen!
    Lekker laten staan zo.
    Zoals je al zo mooi aan het begin zei, je "ware aard...."
    Dit is jouw emotie die je op een leuke en licht sarcastische wijze neer zet en ik kan dat zeer waarderen! Geen mooi weer spelen, gewoon jezelf zijn met alle plus en min punten! Heerlijk!

    Lieve groetjes....
    PS: wat een leuk kaartje die bovenop ligt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aaaaah voel me vereerd!! Naaa, dat was toch hardstikke attent? Zodra ik tijd heb, wijd ik er een logje aan!
    Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heee, dank je wel! Op moment komen er niet zoveel blogs uit m'n vingers, maar ik zal er eens over nadenken wat ik met deze award ga doen. Leuke opsomming over jezelf. Je geeft aan dat we een vraag mogen stellen. Nou, hier komt hij:
    Noem jij nou eens 8 punten op over jezelf waar je goed in bent, je je niet voor schaamt,je je niet onzeker over bent...enz.
    Ik weet het, moeilijke opdracht. Maar ik weet zeker dat als je het anderen zou laten doen, over jou, er veel meer dan 8 te noemen zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Toaske: Ik hoorde het gisteravond op de radio dat het op 1 maart complimentendag was.... dus dat kwam inderdaad heel toevallig heel goed uit.

    @Allemaal: ik zal binnenkort wat meer over mijn werk als zzp'er vertellen, en eens vertellen over 8 goede eigenschappen van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

¾