vrijdag 1 april 2011

deze week zag ik ... (24) en home sweet home ... (08)

x
Afgelopen maandag was ik niet in staat mijn bijdrage voor Home Sweet Home te plaatsen aangezien we de hele middag druk in de weer waren met zoon. Dus ik bedacht me vandaag DWZI en Home Sweet  Home een keer te combineren. Daarom een getekende versie met foto's.


... geïmproviseerde gordijnen voor mijn ramen verschijnen.


Dit is mijn uitzicht vanaf mijn werkplek op zolder.
Niet erg veel privacy, zoals je ziet.
Wij kijken zo de zolderkamer in bij de buren,
en zij bij ons.


Man hing al maanden geleden
een railsje voor gordijnen op.

En dus ging ik eindelijk aan de slag,
met materialen die we nog hadden liggen.

Vier smalle lange gordijnen
van grof geweven katoen van de IKEA.
Deze gordijnen dienden als afscheiding,
om oudste zoon (toen baby),
een knus hoekje op onze
slaapkamer te geven.

Een bakje knijphaakjes,
die we nog hadden liggen,
ook van de IKEA.



Ik vouwde de gordijnen dubbel,
en zette in de vouw
de knijphaakjes.
Negen stuks per gordijn.





En dit is het resultaat.

Ik hoor je denken,
maar je kijkt nog steeds
bij de buren naar binnen.

Dat wel,
maar zij kunnen mij,
niet meer achter mijn bureau
zien zitten.


Dicht,


en weer open.


Misschien verdient het niet
de schoonheidsprijs,
maar ik ben heel blij,
én gelukkig met
mijn geïmproviseerde gordijnen.

De lussen liet ik maar gewoon
onderaan het gordijn hangen,
want dan kunnen de gordijnen,
nog worden hergebruikt.

Beetje imperfectie mag wel,
vind ik,
omdat de ruimte nogal
strak en wit is.



"Deze week zag ik..." is een initiatief van Daan en Roos,
geinspireerd op Jill's "Today I Saw"

En voor meer Home Sweet Home,
zie Barbaramama.
x

14 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk om zo'n nieuwe ruimte op deze manier af te werken! Naar mijn idee een flop, heel jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grapje hoor. Moet kunnen op 1 april toch... ik vind het een mooie oplossing en doe dit je al niet na. Valt naar mijn idee onder de noemer creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Creative oplossing, maar kan je echt zo naar binnen kijken? Ikea heeft ook speciale rolgordijnen dat je niet naar binenn kan kijken maar wel naar buiten en ook nog licht heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier ontbreken de gordijnen nog dus vind ik dit een hele mooie oplossing! Ook fijn tegen het zonlicht ;-)
    Blijven de knijpertjes goed zitten als je de gordijnen open en dicht doet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed gevoel om met materialen die je in huis hebt zo je oplossing te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel, ik vind dat het resultaat er mag zijn!!! Ik zou er niet weten hoe aan te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je heel keurig gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het er lief uitzien. Slim idee , met die haakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn wel leuke gordijnen hoor :) Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Slim bedacht. En het ziet er ook heel leuk uit.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou er van, helemaal mijn manier :-)
    Lekker plekkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het heel slim én het ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OP zulke handige gordijntjes mag je zeker trots zijn hoor! dat verdient een plekje bij DWZI ÉN home sweet home ;)

    BeantwoordenVerwijderen

¾