maandag 23 mei 2011

home sweet home ... (10)

x
Afgelopen vrijdagochtend kreeg ik het op mijn heupen. Ik moest en zou nu heel grondig schoonmaken, nog erger dan nesteldrang zeg maar ... Ik boende de bovenkanten van de kasten grondig schoon, nam de muren af (?!), en ging ook de plinten met een natte doek te lijf, en weet ik wat nog meer ...  Man grapte bij thuiskomste dat ik in mijn manische periode zat, ik antwoordde dat hij maar van moest profiteren zolang het duurde, en dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben. Op dat moment had ik een enorme behoefte aan witten.

Zaterdagochtend ging manlief achter in de schuur op zoek naar witte latex, en jippie ja, er stond nog een bijna volle 10 liter pot. Man ging met middelste 2 naar het voetbal, en terwijl oudste en jongste aan het rondscharrelen waren, plakte ik de plinten af, het moest wel snel hè, dus plinten mochten gewoon blijven zitten.

Het was ook wel nodig. In de herfst sausde ik het muurtje in de keuken (ook tijdens een hyperactieve bui), maar er bleeft dus nog een flink restant muur over die wel heel erg toe was aan een make-over ..., zie onderstaande foto.


Overigens zat er ook een hele vieze kleur wit op,
ik snap niet dat we ooit voor
die tint wit
gekozen
hebben.


In de middag volgde
nog het muurtje
achter de bank.

En de zondag,
besteedde we
aan de tweede laag
en nog een
muurtje
in een
tegenoverliggende
hoek.


Het voelt heel lekker,
alles lekker fris,
en wit.

Echter,
nu al zitten
de eerste vlekken
en krassen
er alweer
op
(jongens!)


Voor meer Home Sweet Home,



P.S.
ik hoop dat
deze dadendrang
nog even
aanhoudt.
x

15 opmerkingen:

  1. Oooh…. heerlijk alles fris wit
    hopelijk blijft t even zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lekker fris zeg!
    Wij gaan straks in het nieuwe huis ook flink met wit aan de slag. We zullen er nog wel eens spijt van krijgen vrees ik! (3 kids en een zwarte hond!)

    Home sweet home...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh goed gedaan zeg! Heerlijk hè, zo lekker fris? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke bui, geniet ervan! En wit met kinderen is niet zo'n handige combi ben ik achter ;-s

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk! En je hebt wel eer van je werk zeg. Wat wordt je volgende project?
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk.Balen van die eerste nieuwe vlekken hé...Die zijn t ergst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, Pien heeft gelijk. Maar lekker he, als het weer even klaar is, nieuw en fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja heerlijk zo fris, je bent wel lekker bezig. geniet ervan! nog een weekje en ik ga ook in mijn nieuwe huis aan de slag, mocht je nog energie kwijt willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch altijd lekker, alles weer fris getext.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat goed van je!
    (Bedenk mij net dat we hier ook nog zo'n muur hebben die weer snakt naar een nieuw laagje verf...)

    Off topic: wat een gemengde gevoelens moeten er door je heen zijn gegaan de laatste tijd. Afscheid, moederdag, verjaardagen... Het leven gaat door, maar wat mis je dan die oh zo belangrijke persoon. Sterkte meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. :-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit de behoefte heb om eens even flink muurtjes te witten (wel de behoefte aan schoon, netjes, opgeruimd..., maar dit omzetten in zulke rigoureuze daden..?!?!!). Ik vind het heel dapper van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh Heerlijk dat witte!!!!
    Onze muren zijn ook alweer zo bevlekt, dat krijg je dan weer wel met wit.
    Ik heb alleen niet zo'n drang om het aan te pakken. Ik houd het gewoon bij de witte was!

    Wat betreft de trampoline. Het is inderdaad niet zo'n grote, onze tuin is ook niet zo groot namelijk. Hij is 2,44m en super veilig met het net erom heen. En de prijs stond ons ook nog eens enorm aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vrees dat je met kinderen in huis door de vlekken en krassen heen moet leren kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, troost je. Meiden kunnen er ook wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh heerlijk dat frisse nieuwe wit :-)

    BeantwoordenVerwijderen

¾