dinsdag 17 mei 2011

zing ...


Men neme een leuk plaatje van Internet.

Ik gebruikte een illustratie van "work is not a job",
gevonden via Pinterest.


Dit plaatje vervolgens
in photoshop spiegelen,
en uitprinten
op transferpapier.


dan uitknippen ...


... zo ziet de achterkant
er uit.


Dan locatie
van het
plaatje
bepalen.


t-shirt strijken
en voorverwarmen.


Plaatje plaatsen.


Bakpapier erover ...
en strijken maar.


Af laten koelen,
en achterkantje
eraf pulken.



en tada!


Resultaat: een gele verbrandde gloed,
tussen de letter S
de g en het vogeltje,
omdat ik te lang heb
gestreken.


Ik vond het plaatje
zo leuk,
dat ik
er een
Nederlandse
variant
op maakte.

Nu nog de varianten voor

vecht, huil, bid,
lach, werk en bewonder

maken.


 

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, jammer dat hij iets bruin is geworden.
    En je eigen versie is ook erg leuk.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk! Ik denk dat ik maar een printer moet aanschaffen. Kun je ook in een ander programma dan photoshop spiegelen? Mark is een t-shirt drager, lijkt me leuk om iets voor hem te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!! Op deze manier is ook de tattoo in mijn vaders handschrift op mijn voet gezet. Ik zal het ook eens op een shirt proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wow, wat een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke, eigen creatie je je gemaakt! Het is zo leuk om zo shirts persoonlijk te maken. En lekker snel klaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd genieten als ik je creatieve invallen lees en zie, daarin sta je echt in een 'league of your own'! X Joze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar zo leuk!
    Wat ben jij een heerlijk creatieve meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk. Ik vind de nl versie eigenlijk nog leuker. De engelse doet me aan een merk van het een of ander denken. Welk merk/soort transferpapier gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Petra: transferpapier van de bruna.
    @Saxs: volgens mij kan je in Word plaatjes spiegelen via het 'teken' menu.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw Liene wat een ideeën allemaal. En je voert ze ook nog uit. Heel erg leuk!
    Die vlaggetjeslijnen en slingers hierboven ook. Ik ben geneigd om een keer bij jou langs te komen om een ochtendje te knutselen en frutselen!! :-) Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, ik doe meestal zeefdruk maar voor een exemplaar kun je deze techniek beter doen. Bedankt voor de tip!
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen

¾