donderdag 16 juni 2011

de A van Å ...

x
Via via stuitte ik op een blog
genaamd

Ik klikte op de link,
en zag daar een logje over Xanten.
ofwel de X van Xanten.

Desbetreffende blogger gaat het alfabet af
en behandelt voor hem interessante plaatsen.

Hé dacht ik,
dat is leuk
dat ga ik ook doen,
en dan met plaatsnamen
die voor mij
een speciale betekenis hebben.

Dus begin ik vandaag bij de A,
en wel de A
van het plaatsje

Å

Ja, echt zo heet het.
Het plaatsje ligt op de eilandengroep

Lofoten

in het noorden van Noorwegen.


Onze fietsvakantie begon daar in 2002,
of eigenlijk begonnen,
we na een hele lange treinreis
van ongeveer 48 uur
in Å eindelijk met fietsen.

Oh en het is daar zo mooi.

... een soort van hooggebergte op zeeniveau.

... en zo ziet het er in de winter uit.


We waren daar met vrienden,
met als doel
fietsend
de Noordkaap
te bereiken.

Maar daar in Å
zette we dus
voor het eerst
die vakantie
in het wild onze tent op.

Op een heel mooi plekje ...


Zo'n bijzondere plek
om te bezoeken
die nog in de open lucht
hangen te drogen.

(stinkt héél erg overigens)

... en nog een sfeerplaatje van daar,
van ons en de fietsen
(helmen verplicht).


... en dan volgende week
Baak of Bobo-Dioulasso?

Een wereld van verschil,
maar voor mij
zijn beiden plaatsen
bijzonder.


6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie plek! En wat een leuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ik ga jouw serie zeker volgen. Dit is trouwens ook de manier waarop mijn Schone Man mij een beetje de topgrafie van Nederland heeft geleerd (ik ken alleen nog steeds niet het verschil tussen Amersfoort en Apeldoorn... maar dat ligt meer aan mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zeg. Ik heb nog nooit van dat A van jou gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw...., en nog eens WAUW! Lijkt mij werkelijk fantastisch om daar te reizen. Heb al twee jaren achter elkaar zitten zoeken naar rondreizen in Noorwegen, met een camper of via hitter....enz. Ik zou zo graag eens bij die Lofoten en ook de Noordkaap kijken. Dit jaar gaan we het toch (weer) niet doen. We gaan dit jaar naar Engeland en Wales.
    Mooie foto's hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

¾