dinsdag 7 juni 2011

ziekdag ...

x
In de vroege ochtend
werd B e r b e r ziek.
En begon de dag met het verschonen
en wassen van
beddengoed ...

... en de door
mijn moeder
gemaakte lapjesdeken.


Werd er besloten,
dat ik thuis zou blijven,
en konden we gelukkig
bij het KDV en de BSO
een ruildag krijgen.

Met de jongste op bed,
en O d o
hongerig om
dingen te doen.

... streek ik op een
wit t-shirt
van de zieke
een applicatie


... gingen we weer met
strijkkralen
in de weer
en maakte
nog grotere
cijfers.


Knipte en vouwde
ik vlaggetjes
die ik nog had liggen
voor een juf
die volgende maand
afscheid neemt...

en lijmde O d o,
de vlaggetjes
en vouwde ze
vervolgens
over een touwtje
dubbel.

Deed ie best knap,
vond ik,
... vond ie zelf ook ;-)


Toen ging ik naar aanleiding van dit idee ...
 bron: minieco
... aan de slag
met het maken van
papieren kralen,
wat moeilijker
bleek
dan ik dacht.

We maakten wat
kettingen
voor dezelfde juf.


Maar na wat oefening,
en het uitproberen van verschillende
soorten papier,
zagen de kralen
er
uiteindelijk
zo uit.

O d o frutste
nog een eigen
variant
van een slinger
in elkaar.

Wow,
ik ben trots
op zijn
eigen
bedenksel.


 ... en tot slot
maakten we van
strijkkralen
nog mijn
lievelingsgetal.


Kortom,
best nog een productieve
dag ondanks,
de zieke.


8 opmerkingen:

  1. een heel leuke dag, misschien wel omdat het heel anders ging dan eerst in de planning lag. Hoe gaat het nu met de zieke?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Sandra: Het gaat weer heel goed met haar. Haar eetlust is nog niet helemaal terug, en nog een beetje warm, maar verder is ze weer vrolijk en guitig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een productieve dag, de vlaggetjes vind ik erg leuk!
    Beterschap voor de kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen hebben jullie gemaakt. Dan is een ziekzijndagje wat minder erg, lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lekker kneuterige dag, mooie creaties. Is het meisje weer wat opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een creativiteit op zo'n ziekdagje. Beterschap voor je meisje!

    BeantwoordenVerwijderen

¾