zaterdag 17 september 2011

m'n zus en duplo ...

x
Ik haalde alles in huis voor dit patroon van Petite Purls.

... maar toen ik het patroon nader bekeek,
snapte ik er helemaal niets van.

En dus vroeg ik m'n zus,
of zij er naar wilde kijken.

... dat doet zij dus nu,
zij pluist het uit, en zet het op,
zodat ik het over kan nemen.

-

Afgelopen week was B e r b e r,
één avond helemaal van slag.

We kwamen er niet achter,
wat haar mankeerde,
alleen maar huilen, huilen, huilen,
en niet slapen.

 Uiteindelijk viel ze toch in slaap,
en kon ze van schoot,
naar haar bed,
worden overgeheveld.

Echter,
 toen we zelf nog maar net sliepen,
werd ze weer wakker.
Man ging kijken ...

... ik hoorde alleen maar gerommel.

Wat bleek, 
man knutselde met duplo
een verhoging voor onder het ledikant,
in elkaar.



 Niet dat het wat hielp,
want nog geen kwartier later,
besloten we het ledikant
naar onze kamer te verhuizen.

Waar ze al snel,
met aan iedere zijde,
een pop (in buikligging)
in slaap viel ...




15 opmerkingen:

  1. Och...dat kleine hummeltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liene, ik reageer ook maar even hier m.b.t. de kerstkaarten. Ze komen uit New Jersey, USA.

    Vorig jaar heb ik eerst stof voor een gordijn in onze slaapkamer (met letters van het alfabet, alsof het om een letterkaart gaat) besteld via Etsy, dit kwam ook uit Amerika. De tijd tussen bestellen en bezorgen viel me ontzettend mee; toen heb ik ook al kerstkaarten besteld. Dit vond ik zó leuk; mijn ervaringen met Etsy zijn zo positief dat ik het dit jaar wel weer aandurfde!

    Ik hoop dat de kleine meid vannacht weer heerlijk in haar eigen bedje slaapt; waar Duplo al niet goed voor is ;-).

    Mooi jurkje, mooie kleuren!

    Jullie ook een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk jurkje!! Ben erg benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd of je zus het voor elkaar krijgt.
    En vervelend als je er niet achter kunt komen wat er aan de hand is, als ze huilen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig jurkje.
    De kleurtjes zijn ook erg leuk.
    Ben benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat heb je af en toe, dat ze gewoon niet willen slapen en dat je er niet achterkomt wat er is. Hopelijk was het eenmalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons deed het telefoonboek onder het matras nog wel eens dienst. Deze oplossing vind ik wel creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap die verhoging van duplo niet helemaal.

    Elyas slaapt nog steeds bij ons in bed, en van de winter, als er geen klamboe meer nodig is voor de muggen, gaat hij in zijn eigen bed dat tegen het onze aan staat. Ik heb daar geen problemen mee, ze zijn allemaal rond hun tweede naar een eigen kamer gegaan, maar omdat we geen ruimte hebben zal Elyas echt nog wel wat langer bij ons liggen. Boft hij even.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk verhaal. Succes met je breiwerk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe lief! :)
    Succes met breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nog eens een topzus! Prachtig jurkje. En kleine meisjes slapen altijd een stuk beter als ze dichtbij liggen.... zo werkt dat hier ook. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook hier soms ineens kinderen die overstuur zijn zonder dat ik erachter kom wat de reden kan zijn. Misschien gedroomd, verwerking van de dag??
    Gelukkig sliep ze wel lekker bij jullie en bij de poppen.

    Succes met de breiklus;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Yukiko: De duplo verhoogt het hoofdeinde van het bed, zodat bij eventuele oorontstekingen de druk op de oren wat verlaagd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

¾