zondag 16 oktober 2011

eerste verdieping ...

x
Vorige week zondag hebben we de knoop doorgehakt, volgende week in de herfstvakantie gaan we de eerste verdieping omgooien.

Van de grote slaapkamer gaan we twee slaapkamers maken voor O d o  en B e r b e r, en wij verhuizen dan naar de kamer waar de jongste twee nu nog een weekje samen op één kamer slapen.

Wat gaat er gebeuren:
  • Eén muur wordt er afgebroken en een meter verder weer opgemetseld.
  • Twee gips muren worden er opgetrokken.
  • Eén deur verplaatst
  • en één deur opnieuw geplaatst.
  • Twee kleine muren bij het trapgat slopen, en 
tot slot, maar waarmee ik vandaag ben begonnen,
  • het leeg ruimen van de eerste verdieping (ieeeeks).
En aangezien onze slaapkamer, sinds de verbouwing van de zolder, de functie van de zolder heeft overgenomen, is dat best wel klus, en dus begon ik vandaag met de stellingkast.


Dus kast leeghalen,
sorteren, weggooien
en schoonmaken.


Daarna,
de kast demonteren,
deurtjes eruit,
kastjes eruit,
planken eruit, ...



... en dan alles naar beneden sjouwen.
En daar weer opbouwen.


Met wat geploeter, ...


... kreeg ik de kastjes
er ook weer ingehangen.

Morgen inruimen.


Een fijne week voor jullie allemaal.

13 opmerkingen:

  1. Zoooo, jij hebt vandaag heel wat werk verzet! Succes met klussen; ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij gaat je niet vervelen, deze vakantie! Pufpuf, wat een werk. Maar wel leuk en het wordt vast heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, dat is een flinke klus zeg, maar wat ben je al goed op weg! Succes met de rest en op naar een geweldig eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat spannend! Dat lijkt mij een flinke verbouwing toe. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad een hele klus en veel werk, maar ik gok zo dat jullie er heel veel plezier en moois voor terug krijgen. Ik ben benieuwd.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent een geroutineerd klusser, dat kan niet anders! Mooi in beeld gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk, en dat met vier kinderen die vrij zijn! Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes!
    Gaat dat lukken met alle kinderen erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @allemaal: Wij hebben volgende week vakantie, dan ga ik met de kids een midweek in een huisje dichtbij mijn zus zitten, en man klaart de klus samen met een vriend. Met de kinderen erbij zou het inderdaad niet lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan wens ik jou man veel succes met het klaren van de klus en wens ik jou en de kids veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

¾