zondag 2 oktober 2011

in de late ochtend ...

... toen het in de schaduw nog fris was, laadde wij de bolderkar in de auto om erop uit te gaan. Genieten van het mooie weer, niet fietsen zoals vorige week (... een verlaat geplaatst logje) maar wandelen in Wolfheze. Daarnaast was het hoognodig dat ik eens grondig gelucht werd. Na een week lang thuis zitten, met een gedwongen radius van tochtjes naar school, huisarts en winkel, moest ik weg uit het huis. Alhoewel L u c nog steeds niet de oude is, en gisteren na 5 dagen hoge koorts aan het einde van de middag toch nog flinke verhoging bleek te hebben, besloten we dat ook hij eens flink gelucht moest worden. Alhoewel hij (zie foto's) nog graag zijn trui aan bleek te hebben.

Auto uitladen.


En trekken maar.


Oh, zo mooi daar. Een grafheuvel ...

... en in de verte de contouren van een oude nederzetting.


Veel van dit.


En veel paddestoelen kijken.


Een stuk over de heide lopen. L u c lift graag nog even mee.


Onderweg in bomen klimmen.


Hard rennen.


Over bruggen lopen.


Samen de kar trekken.


Heuvels nemen.


Je verwonderen over de door oudste bedachte benamingen voor objecten.
Hieronder zien we een takkenburcht.


Genieten van de omgeving, ...


... en van grote en kleine dingen.

"Mighty oaks grow from little acorns".



Zo'n mooie uitdrukking die een vriendin op een geboortekaartje van haar oudste zoon zette. Dat terzijde, maar bovenstaande foto deed me aan deze uitdrukking denken.

Er werd weer met stokken gesleept en ja ... ook mee geschoten. Daar in de verte loop ik ....


Ondanks dat, zijn ze best om op te vreten.


 En bij thuiskomst bedacht en maakte oudste drie verschillende snacks.

* Broodkapje met bananen en suiker uit de oven
* fruitsalade
* Broodkapje met tomaten, kaas en kruiden (geheim van onze chef) uit de oven.


12 opmerkingen:

  1. Mooie wandeling! Mooie foto's! En lieve kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat alles op een mooie zomerse dag in.... oktober!
    Ziet er heerlijk uit, de wandeling en het lekkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke ochtend zo te zien (en lekker afgesloten). Mijn foto's van vandaag zijn iets mistiger, en mijn kinderen niet zo mooi blond als de jouwe :) (maar ik ben heel tevreden met ze, heus wel!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een mooie foto's! Lieve kindjes..... en wat een prachtige spinnenwebben!
    Hopelijk heeft het luchten jullie goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zag er een heel leuk dagje uit! Leuke blog ook, ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne dag! En een lekkere lunch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er goed uit. Jou kan ik ├ęcht niet terugvinden op de foto. Snap ik wel, want je werd serieus bedreigd (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke ochtend! Wij hebben dezelfde bolderwagen, heerlijk om er mee op uit te gaan (al gebruiken wij 'm niet veel meer).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh en wat heerlijk die nazomerse dagen iedereen geniet er zo enorm van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er allemaal geweldig uit. Gaaf ding die bolderkar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een perfekte dag! en oh wat mis ik die rode paddestoelen! x Joze

    BeantwoordenVerwijderen

¾