donderdag 24 november 2011

cirkel ...

x
  Onderstaande foto van de appelbloesem bij mijn vader in de tuin,
maakte ik op tweede paasdag ...


... drie dagen voordat mijn moeder overleed.

Zij heeft dezelfde bloesem nog gezien,
en nu eten we van deze
bloesem,
een paar keer week,
zelfgemaakte appelmoes.


Bitterzoet, zo ervaar ik het.

Vandaag 30 weken geleden,
overleed ze.

30 weken geleden,
stond het water in de IJssel extreem laag,

... en deze week,
staat het water,
in diezelfde rivier,
weer zo laag.

30 weken geleden,
ervoeren we zomerse dagen in de lente.

Deze maand nog,
ervoeren we zomerse dagen in de herfst.

En vandaag,
was de verjaardag
van
mijn
moeder.




19 opmerkingen:

  1. wat een prachtig logje heb je daarvan gemaakt!
    knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè. Mooi, dat je dat zo kan zien. Ze is er nog... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gemis moet dat zijn....X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een mooi lotje hier van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel sterkte en een hele dikke virtuele knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik word er een beetje stil van... Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leven en dood zo dicht bij elkaar. Ik denk aan je x Joze

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die eerste verjaardag, eerste Sint, eerste Kerst,... zonder de pesoon die je zo dierbaar is, altijd een moment met knagend gevoel, even stil staan en door gaan omdat zij die er niet meer zijn niet anders zouden gewild hebben, liefs Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och....wat n verdriet...dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook een dikke knuffel van mij. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sterkte en koester de mooie herinneringen....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ... een soort van zenuwachtig gevoel krijg ik van je logje... Ik voel je pijn...
    Zorg dat je moeder dichtbij je blijft...
    Deze week met appelmoes, laag water en ...
    Volgende week met....
    Houd je taai, sterkte!
    Lieve knuffel Nicolle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi om je gevoelens hier met ons te delen. Ik voel je verdriet, je liefde voor haar! Veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn de extra moeilijke momenten. Wat heb je het mooi verwoord.Ik wens je veel sterkte!

    lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh wat een mooi stukje toch.. sterkte hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh lieve Liene, wat blijft het moeilijk. Zo'n groot gemis...
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen

¾