woensdag 7 december 2011

gezondigd ...

x
Ik heb een gat in mijn hand voor kleine dingen ...
mijn ogen worden er door aangetrokken,
het doet me iets,
en ik val ervoor
-
een verloren zaak.
-

Hier enkele dingen,
waar ik de afgelopen weken,
voor gevallen ben.



 ikea.com

Dit pleister blikje.
flying-tiger.nl

En elk jaar,
moeten er ook
Led waxinelichtjes
komen.

action.nl


En een tijd geleden zag ik bij Anki,  
deze beker van Piet Hein Eek voor DE ... 

(weet iemand wie de illustratie op de beker heeft gemaakt?)

pietheineek.nl

... ik kreeg de beker,
maar niet uit mijn hoofd,
omdat de beker
me herinnerde aan 
de beker
hieronder.


 Een beker uit Disneyland, die ik in 1976 van mijn oma kreeg, 
toen zij terugkwam van een bezoek aan mijn
amerikaanse oom, haar zoon.

Zeker 10 jaar,
heb ik hieruit
elke dag,
werkelijk waar,
elke dag,
thee
met
melk en suiker
gedronken.

Drie weken geleden,
was ik bij Piet Hein Eek,
en moest de beker
wel kopen.

Deze nep Eames kapstok,
te koop bij

tiger.dk

kon ik ook niet laten liggen.


En gevonden muntjes 
voor bijzondere dingen,
of uitstapjes,
doe ik in deze spaarpot van KG Design.

kolkenkolk.nl

Dit ontbijtbordje,
voor de kids,
en appel/peer beker in de bonus,
lagen
opeens,
in de winkelwagen.

ah.nl


Van deze kerststal,
voor ongeveer
drie Euro,
heb ik spijt ...

 action.nl

 omdat ik vermoed,
dat zoiets moois en goedkoop,
alleen door kinderhanden gemaakt,
moet zijn ...

Maar,
dit horloge
kreeg ik van de
Sint.

 
watch-ss.com

Allemaal spullen 
van onder de vijf
en twintig Euro.

Spullen,
die je niet echt nodig hebt
(behalve het horloge dan).

...

Dit is de materiële kant ...,
mijn zwakke kant.



15 opmerkingen:

  1. Oh, ik ga gauw weg, ik word hier heel hebberig van ;-). Elke keer als we in Denemarken zijn moet ik naar de Tiger!!! Onlangs vroeg ik mezelf af of ze ook een webwinkel zouden hebben en kwam ik tot de ontdekking dat ze gewoon ook een aantal winkels in Nederland hebben. Nou ja, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @polderkolder: Ik woon tussen beide tiger winkels in, op nog geen 10 km afstand ... HELP!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijke spulletjes! Ik smokkel ook altijd van alles het huis in zonder dat man het merkt (anders krijg ik weer commentaar...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Merula ... ja, heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Liene, ik ben zoooo jaloers op jouw woonafstand tot de Tiger! Zou er snel een in hardenberg komen? LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit gehoord van Tiger....en als ik het zo lees en zie is dat maar goed ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te lezen heeft de Tiger in Hardenberg iig al twee klanten..... mocht hij er OOIT komen...

    En volgens mij ben ik ook de gelukkige geworden van jou zwakke kant...
    En de meeste van de gekregen spulletjes gebruik ik (of mijn duocollega op school) elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar dit doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor ons! Wat prachtige aanwinsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grom, ik probeer al drie keer te reageren, maar hij pakt mijn reactie steeds niet.

    Wat ik dus schreef is dat die AHbordjes zo leuk zijn, wij hebben er vijf, voor elk kind één, maar ik wil ze eigenlijk ook nog voor mezelf, goed om te horen dat ze dit jaar ook weer te koop zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een vrolijke, kleurige spulletjes! Die AH bekers met de appel & peer vind ik echt allerschattigst! Ik mag van mezelf niets meer kopen voor in huis, tot ik ofwel HEEL veel ouwe meuk weg heb gedaan, ofwel een groter huis heb. ;) Maar ik kan in de tussentijd genieten van blogposts zoals deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ow, het is allemaal zo mijn smaakt. Wat een mooie spullen. Duidelijk iemand met ekster ogen!
    Ik heb Tiger ook ontdekt. Veel leuke en vooral betaalbare spullen daar. Helaas wisselt het per dag en moet je er dus erg vaak even binnenlopen, en dan zit hij ook nog vlak naast een van mijn favo winkels Strand West!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor alle anderen: ik woon op fietsafstand van de Tiger ;)
    Fiets er bijna elke dag langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De illustratie is van Studio Job! Mooie spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen

¾