donderdag 29 december 2011

meters wol ...

x
Vorig jaar rond deze tijd zag ik bij Erle Perle, deze krans van pompoenen.


Wetende dat het me niet meer zou lukken
om voor de Kerst van 2010,
een dergelijke krans te vervaardigen,
bewaarde ik het idee
voor dit jaar.

Woensdag een week geleden,
ruim voor Kerst ;-)
dacht ik het
klusje
wel even
op één avond
te klaren.

Resultaat anderhalve pompoen,
van matige kwaliteit.


Wat een werk zeg,
en de hoeveelheid wol
die er ingaat,
en dan nog is
het een magere bol.

In mijn herinnering
was het veel minder werk
en het resultaat mooier.

Ik probeerde het nog een keer,
maakte het middelste gat,
in het kartonnetje
groter.


Het resultaat was bevredigend,
een lekkere volle pompoen.



| pompom | pompoms | pompoen | pompoenen

Ik maakte er nog één van oranje wol,
en daar bleef het bij.

Ik hing ze dus maar in de boom.


Als ik deze vakantie nu elke avond,
minimaal 1 à 2 pompoenen maak,
heb ik volgend jaar
wel een krans.

10 opmerkingen:

  1. en zo is het maar net! want ik vind het idd wel een erge leuke krans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb van die pompom-makers gekocht, dat gaat best handig moet ik zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooooo... dus dát was de bedoeling van die kartonnetjes met wat draadjes wol eromheen die in de rugzakjes mee naar huis kwamen aan het begin van de vakantie! (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij zag er wel prachtig uit die krans. Hier hebben de meiden nog niet zo lang geleden een knuffel gemaakt met van die pompons en inderdaad, daar gaat heel veel wol in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Philly: dank voor de tip, ga eens op zoek naar die pompom makers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik ben er een kleed van aan het maken!!
    en idd heel veel werk!! Maar wel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het wel een héél gaaf idee! Gewoon elke maand eentje maken, dan heb je volgend jaar je krans wel af! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is wel een super idee, maar inderdaad een hoop werk,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al die kleuren wol! en ben verrast dat er ook al pompommakers bestaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen

¾