vrijdag 30 december 2011

oudste uitgelicht ... (tekstschrijver)


x

Vanaf vandaag probeer ik op een regelmatige basis, grappige, bijzondere of kenmerkende dingen van de kinderen te plaatsen onder de noemer "uitgelicht". Gewoon, om juist die speciale aspecten vast te leggen en niet te vergeten. Ik begin bij oudste.

(foto eerste kerstdag 2011, met partner in crime)

Vorige week, nog voordat we aan de kerstkaarten begonnen, moest en zou oudste een tekst schrijven op het liedje "jingle bells". En oh, wat had hij een lol, samen met zijn neef, hadden ze die dag een eigen tekst op dit liedje bedacht. Afgesproken was, dat hij de tekst even op papier zou zetten. Binnen no-time had hij de alle regels op papier staan, en het klopte ook nog eens aardig met de melodie. Best knap. Ik geloof niet dat ik dat zelf zo snel voor elkaar zou krijgen... (hij zal het wel van zijn vader hebben, want die is muzikaal ;-). Tijdens het schrijven probeerde hij (zong hij) de tekst uit, op de melodie. Erg grappig, hoewel de tekst, zoals een jongen betaamd, dat natuurlijk niet is (als ouder distantieer ik mij natuurlijk volledig van de inhoud en taalgebruik zoals door zoon in onderstaande is gebezigd, en zeg ik "dat doet ie anders nooit").


x

P.S. zoon nummer twee, 
vond het natuurlijk ook allemaal héél erg grappig, 
en droeg, tot ongenoegen van oudste,
ook nog even wat bij
in de vorm
van een krabbel.

P.P.S. nog diezelfde avond
zong deze zelfde oudste,
al zwijmelend,
en deinend met zijn armen omhoog,
het volgende
lied
woord voor woord mee.




x

7 opmerkingen:

  1. tja daar ben je mooi klaar mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O heerlijk, tekstschrijvertje in de dop! Echte jongenstekst inderdaad, zou zo van oudste hier kunnen zijn met die schee... h'e'el grappig (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tektschrijvertje! Over een paar jaar gaat het vast over meisjes waar hij verleifd op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :) Het is natuurlijk nog leuker als jij je wenkbrauwen erbij optrekt. Maar het rijmt goed, een talentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke tekst! Hij heeft talent.

    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012!

    BeantwoordenVerwijderen

¾