zondag 15 januari 2012

count your blessings ....

x
... of tel je zegeningen, ik geloof dat Anki, vorig jaar rond deze tijd, met deze mooie rubriek begon. Een jaar lang las ik de zegeningen van anderen, maar dacht nooit "hé dat ga ik ook doen". Ik dacht er wel over na, maar nooit structureel. En daar wil ik nu verandering in brengen, ik wil me bewuster van mijn zegeningen zijn, een soort van oefening ook, waardoor ik meer grip op mijn gemoedstoestand hoop te krijgen. En dus ga ik vanaf vandaag elke dag, noteren wat voor mij die dag "gezegend" was.

Dit ga ik niet hier, in mijn timeline zeg maar, doen, maar op een aparte pagina, die je via deze knop ...


... aan de linkerkant, kan bereiken. Dagelijks een zin, niet meer en niet minder. Misschien zo nu en dan voorzien van een foto. Maar dat is niet de insteek. Het is voor mij een manier om er concreet mee bezig te zijn.

Voor vandaag is mijn zegening:

"boven op zolder werken, terwijl het huis redelijk aan kant is en de kinderen beneden lekker bezig zijn met elkaar en/of een spelletje doen met B r e n d a n".



Kindjes in pyjamaatjes op de bank.


Potje schaken.
x

Voor meer blessings, en deelnemers, zie Anki van zilverblauw.


5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige manier om je zegeningen te tellen; hoe verder het jaar vordert, hoe rijker je wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel goed idee zeg. Ik ben benieuwd en wens je veel succes en plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed bezig! soms is het misschien gewoon nodig om deze dingen op te schrijven zodat je er wat bewuster van bent! (en leuk om later terug te lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja,goed plan van je èn dan vergeet je het niet..je kan het terug lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja,goed plan van je èn dan vergeet je het niet..je kan het terug lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

¾