zondag 8 januari 2012

nu ...

x
Wij hadden de luxe twee weken lang.
Twee weken lang mocht het gebeuren.
Maar het gebeurde niet.
In onze omgeving waren het er vele.
Ik wilde dingen/uitjes vermijden omwille.
Maar man zei dat het juist nu kon, en dat het mocht gebeuren.
Vanochtend gebeurde het.
Op de vooravond van ..
het begin van alle hectiek.
Begin van school
begin van werk.
Als het niet meer uitkomt,
als ik er alleen voor sta.
Vanochtend moest dochter overgeven.
Het virus is in huis.
Ik weet dat vele van jullie denken,
en ik zeg het ook tegen me zelf.
"Mens stel je niet zo aan, zet je er overheen".
Maar na 36 jaar,
verlamt de angst voor, me nog steeds.

-----------------------------------------------------------------
update: dochter heeft de hele zondagmiddag geslapen. Ze is nog niet helemaal fit, vooral ook een hele nare hoest, en van het avondeten wil ze nog steeds niet weten. Verder geen k.ots incidenten zeg maar. De spreuk "Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest", is in zo'n geval zeer zeker op mij van toepassing. Dank voor jullie lieve reacties, een stimulans om open over dit onderwerp te zijn / blijven.

10 opmerkingen:

  1. Nu ik je woorden lees herinner ik me dat je er eerder over hebt geschreven; ik klik op het label 'emetofobie' om terug te lezen. Je doet jezelf echt tekort met het label 'heb je haar weer'. Ik heb bewondering voor hoe je weet om te gaan met deze fobie, want dat het lang niet altijd makkelijk zal zijn is een understatement. Ik hoop zo voor je dat het bij het overgeven van B. van vanochtend zal blijven. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, ik begreep het eerst niet maar nu ik de vorige reactie heb gelezen en op internet heb gezocht wat het betekent,snap ik je angst.

    Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat "het" virus zo snel mogelijk ophoepelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat Willy zegt, je doet jezelf tekort met het label "heb je haar weer". Ik herinner me ook je vorige blogpost hierover en dit hoort gewoon bij jou. Niet leuk en zeker niet makkelijk, maar je moet er wel mee omgaan. En ik heb ook bewondering voor hoe je dat doet.
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelend, zacht uitgedrukt. Het rotte met angsten is is dat het allemaal niet erg rationeel te benaderen valt. Sterkte. Het komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leven met angst is heel moeilijk. Maak het jezelf niet nog moeilijker door daarin hard te zijn voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. sterkte! Misschien brengt dit oefen-moment je wat dichter bij de overwinning. Ik hoop het voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je om de hoek woonde zou ik je komen helpen.

    Kun je het al aan de oudsten uitleggen? Misschien kunnen ze je er al wel mee helpen (jij helpt hun bij wat zij moeilijk vinden en zij jou bij dat wat jij lastig vindt).

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het heel dapper dat je dit zo op durft te schrijven.
    Sterkte en hopelijk zijn jullie snel virus-vrij x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte!! Ik hoop dat ze gauw opknapt!
    Dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen

¾