donderdag 12 januari 2012

wij gaan verblazen ...

x
Man en ik zijn altijd fan geweest van het kinderprogramma "Gebakken mannetjes". Uitgezonden in 2002 en 2004 als onderdeel van Villa Achterwerk. In "Gebakken mannetjes" vertellen vier muzikanten, zittend aan tafel, samen een verhaal gebaseerd op mythen uit de Griekse oudheid. Door miniatuur-rekwisieten op tafel te bewegen, besturen ze als het ware de echte wereld. De vier muzikanten zijn: Kees van der Vooren, Eddie B. Wahr, Leopold Witte en Beppe Costa.

Fan van deze serie, betekent in ons geval ook fan van de muzikanten.


En nu komt Beppe Costa dus eind deze maand, bij ons in de buurt spelen met de voorstelling "De Verblazing", van Orkator.


Dit wordt als informatie gegeven:


Een jeugdconcert van en met Beppe Costa en het Eolian Ensemble over een zwerver die ontdekt dat overal muziek in zit. Beppe scharrelt rond op het podium, tussen een vrolijke verzameling huis-, tuin- en keukenspullen. Beppe is geluidvinder. Hij tovert muziek uit alles wat hij tegenkomt. En niet zomaar muziek! Uit de chaos komen klassieke meesterwerken tevoorschijn. De musici van het Eolian Ensemble trekken eerst hun neus op voor die rare snuiter, maar verblazen uiteindelijk vurig met Beppe mee. Een verrassende muziekvoorstelling met muziek van onder meer Sweelinck, Bach, Pachelbel, Ligeti en Hindemith en natuurlijk Beppe Costa.


Ik heb er zin in.


x

5 opmerkingen:

  1. Oh leuk. Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het, zeg maar, genoteerd in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Maar ook ik heb er nog nooit van gehoord... terwijl ik toch fan ben van vpro en alleen nog maar kinderprogramma's zie, de laatste honderdentwintig jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ik zie nu 2002 en 2004. Toen was 'ie nog net niet geboren/te klein....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend gaaf! Hier een huis vol fans van de Gebakken mannetjes; da's nou een voorbeeld van televisie om voor thuis te blijven ;-).

    BeantwoordenVerwijderen

¾