woensdag 15 februari 2012

breed ...



Mijn voeten zijn breed. Ik heb brede voeten met korte en stompe tenen en korte nagels. Naast breed zijn ze ook hoog. Ik heb een hoge wreef. Dus breed en hoog met korte stompjes. Maar verder doen en zijn ze prima. Ik zou geen andere willen hebben. Ik dacht overigens dat die hoge wreef van het vele klompen dragen kwam (als kind kon ik lezen en schrijven met klompen, ik kon er heel hard mee rennen en klom er mee in bomen), droeg ze zelfs zo nu en dan nog op de middelbare school (zo dat is er ook uit, ik beken).

Maar ja, met brede voeten pas je dus niet in de vele en vooral hele leuke petieterige en charmante schoentjes. Mijn schoenenkeuze is dus wat beperkt. Maar dit najaar had ik echt nieuwe schoenenen nodig. Ik kon niet zo snel wat vinden en kocht daarom zwarte palladiums, voor mij altijd goed en leuk bovendien. Ik ging verder op zoek naar een paar zwarte laarzen omdat die altijd overal onder passen en zijn lekker handig en warm voor in de winter. Menig winkel en laars heb ik aangepast, maar geen van allen waren goed. Ik viel terug op mijn favoriete onverwoestbare merk Dr. Martens, van dit merk moest ik toch wel iets leuks vinden. Ik stroopte Marktplaats af, maar ik vond "het paar" daar niet tussen. In de winkel dacht ik eindelijk de laars gevonden te hebben, maar bij nader inzien bleken ze toch te kort en te wijd. Ondertussen had ik op Internet al wel hele mooie zwarte laarzen gevonden. Maar die waren te duur, wist niet hoe ze zouden passen, en ze moesten ook nog eens in het buitenland besteld worden.

Maar met de sneeuw, trok ik de stoute schoenen aan, en bestelde het gewenste paar Duckfeet in Denemarken. Ik verantwoordde de aankoop door tegen mezelf te herhalen, dat deze laarzen vast net zo lang meegingen als mijn vorige paar Dr. Martens, namelijk acht jaar.

Een paar dagen later werden ze geleverd. 's Ochtends heel vroeg, ik was zelfs nog niet aangekleed en gedoucht, maar dat weerhield me er niet van om de voordeur open te trekken en de doos uit de handen van de postbode te grissen. Ik haalde het papier van de doos, het was een hele mooie doos met een leren handvat, er zaten diverse brochures en een klein Deens vlaggetje in. Ik pakte de doos verder uit, en zag ze ... oh, ze waren heel mooi, en ook wel een beetje lomp, precies mijn smaak. Ik maakte de rits open en liet mijn voet in de laars glijden, en daar stopte mijn voet, ik kon er niet verder in, de laars bleef op mijn wreef hangen. Gedesillusioneerd legde ik de laars terug en dacht, mijn voeten zijn vast gezwollen, eerst maar douchen daar worden ze vast een stuk slanker van.

Oei, wat een lang verhaal wordt dit ... sorry. Maar na het douchen probeerde ik het nog eens, ik trok heel hard, en toen floepte mijn voet erin, en ze zaten werkelijk waar als gegoten, niets geen geknel, gewoon helemaal goed. Ik deed de rits dicht en zelfs mijn dikke ballonkuiten pasten erin. Mijn linkervoet ging gelukkig een stuk makkelijker. Oh, ik ben zo blij met mijn duckfeet, hier dan eindelijk een paar plaatjes ..., een paar maar ;-)






x


x

18 opmerkingen:

  1. Ze zijn leuk! Ik heb het tegenovergestelde, namelijk smalle voeten. Ook niet handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat zijn die leuk!!
    Ik heb vrij smalle voeten, maar met dank aan de zwangerschappen zijn ze wat doorgezakt en wat breder geworden. War zwangerschappen al niet goed voor zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij weet jezelf wel aantrekkelijk te beschrijven, hihi. Maar het ziet er wel stoer uit. En super dat ze ook nog lekker zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mammalien: een beetje zelfspot is nooit verkeerd, toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Overigens, ik heb ook gekke voeten, en vooral die wreef, altijd gedoe met laarzen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOVE!!!

    (oeioeioei wij gaan naar Denemarken (en Zwede) deze zomer, ik denk dat ik maar een schoenen en kledingbudget moet meenemen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie laarzen, alleen zo laag, die hak. ;-)
    Ik heb smalle voeten en lange tenen. En ik ben klein. Dus ik wil hakken. Liefst een centimetertje of 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze MOOI!

    Ik heb nu laarzen van Trippen. En die lijken heel veel op de jouwe. Net zoals mijn voeten en benen op de jouwe lijken;-)
    Geniet ervan. Niets is zo heerlijk als fijne schoenen/laarzen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héééééél mooie schoenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil zo graag een keer een mooie smalle laars met hak, maar als ik ze aan heb denk ik altijd: Dit ben ik niet!
    Dus wordt het altijd weer een "gewone" zwarte laars zonder hak. Deze vind ik dan ook erg leuk...Ik ga maar niet op de site kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GAAF! Ik heb zo'n model gehad van Doc Martens. Zwart lak. Geweldig waren ze! Ik heb ze compleet versleten en ik mis ze nog elke dag. Deze doen wel iets bij mij kriebelen...:D gefeliciteerd met je goede aankoop, wat kan je er toch gelukkig van worden he:D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en geen hakken. Ik zou ze zo kunnen kopen. En ze gaan vast heel lang mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ze zijn mooi en gaan vast jaren mee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha, wat een herkenbaar verhaal. En ook ik, vind ze echt heel mooi! Veel plezier ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen

¾